autor:agusia16
Tunguska
Tutaj Nina ma nadzieję znaleźć obóz, w którym kiedyś był jej ojciec.
Z samochodu zabieramy łopatę. Zaglądamy do koryta, które jest puste. Spoglądamy na renifera i beczkę z wodą.
Zaglądamy do wnętrza jeepa, z którego zabieramy ketchup i apteczkę. Oglądamy ją w ekwipunku i znajdujemy wódkę. Wchodzimy do namiotu.
Spoglądamy na starca, który potrzebuje leku. Mówi coś o spalonym pergaminie.
Zabieramy kubek i drewnianą łyżkę. Gdy sięgamy po dziadka do orzechów, strzec protestuje, zabieramy nożyczki. Sięgamy do frędzla, z którego Nina zabiera jedną nitkę. Bierzemy też kratkę z paleniska, w którym dostrzegamy skrawki pergaminu, ale nie możemy ich zabrać, gdy są w takim stanie.
Wychodzimy z namiotu i przechodzimy w prawo. Na skrzyni używamy łopaty, po czym ze zniszczonej skrzyni zabieramy deski. Walimy łopatą w drzewo, pozyskując duży kawałek kory.
Wędrujemy na ścieżkę w prawo. Zabieramy ostry kamień. Spoglądamy na krzak pomidora i na goryczkę. Zerkamy do dziury, z której cuchnie, jakby wydobywała się z niej siarka. Kładziemy na dziurze kratkę. Ostrzymy nożyczki za pomocą ostrego kamienia. Goryczkę wykopujemy za pomocą łopaty. Wracamy z powrotem.
Nabieramy żywicy do kubka, klikając nim na drzewie. Przechodzimy w lewo i na beczce z wodą kładziemy spory kawałek kory, otwieramy zatyczkę beczki, a woda wlewa się do koryta. Zwierzak zaczyna pić. Za pomocą nożyczek, obcinamy sierść reniferowi. Do kubka z żywicą nalewamy wody z koryta i przechodzimy w prawo, do miejsca z postawioną na dziurze kratką. Stawiamy kubek na kratce i po chwili zabieramy go. Żywica jest teraz niemal płynna. Wracamy do namiotu. Związujemy sierść zwierzaka nitką i łączymy z drewnianą łyżką. Mamy pędzel. Maczamy go w kubku z żywicą. Pędzla usmarowanego żywicą, używamy na skrawkach pergaminu w palenisku. Tym sposobem sklejamy go i czytamy co jest na nim napisane: „5 porcji źródła życia, 2 równe porcje przyprawy łez, 1 krwi nocy i trzy krople odurzenia. Pobrać na krótko przed zjednoczeniem się z wiatrem”. Dajemy receptę Ewankowi i otrzymujemy fiolkę. Wychodzimy na zewnątrz. Używamy fiolki na korycie z wodą i mamy 5 porcji źródła życia. Wchodzimy do środka i mielimy goryczkę w dziadku do orzechów, stawiając tam wcześniej fiolkę. Po chwili zabieramy ją i wlewamy do niej ketchup i wódkę. Wracamy po kratkę i ponownie wchodzimy do namiotu. W palenisku kładziemy deski i stawiamy kratkę. Umieszczamy na kratce fiolkę i zapalamy deski za pomocą zapałek. Zabieramy gotowy lek i dajemy go Ewankowi. Teraz możemy z nim porozmawiać.
Kilka minut później…
Okazuje się, że staruszek znał ojca Niny. Wskaże dziewczynie miejsce, w które musi się udać. Tym miejscem na chata na mokradłach.
Zakazana strefa – chata
Spoglądamy na bagna i zerkamy przez okno. Udajemy się na ścieżkę w lewo. Zabieramy lampę olejową i gumowy wąż. Sprawdzamy generator, w którym brakuje paliwa. Zerkamy na cysternę – stary zbiornik wody pitnej.
Przechodzimy na ścieżkę w prawo przyglądamy się wszystkim aktywnym przedmiotom, po czym zerkamy na obręcz koła, z którego Nina zabiera dwie nakrętki. Patrzymy na zbiornik, do którego wkładamy gumowy wąż, po czym używamy na nim butelki z alkoholem.
Przechodzimy na ścieżkę do góry, gdzie w oddali widzimy stację badawczą. Wracamy w kierunku chaty i wchodzimy do środka. Zabieramy odłamek szkła i szmatę. Spoglądamy na kompas, po czym zaglądamy do kominka.
Wychodzimy z domu i przechodzimy na ścieżkę w lewo. Nalewamy paliwa do generatora. Używamy nakrętek na prądnicy. Szmatę używamy na lampie oliwnej, by została namoczona. Wracamy do chaty i robimy zbliżenie kominka, klikając na niego i wkładamy do środka lampę. Zapalamy ją, po czym klikamy szmatą na kominku i dostrzegamy liczby – screen:
Teraz zajmujemy się kompasem. Robimy jego zbliżenie i kładziemy nakrętki na godzinie 9 i 6 i naciskamy przycisk na środku.
Ściągamy obydwie nakrętki i kładziemy jedną na godzinie 3, po czym wciskamy przycisk na środku.
Zdejmujemy ją i kładziemy obydwie nakrętki, jedną na godzinie 9, a drugą na godzinie 12, wciskamy przycisk.
Ostatnim krokiem jest umieszczenie nakrętki tylko na godzinie 6 i naciśnięcie guzika.
Otwiera się skrytka – sekretna komora. Zaglądamy do niej, a Nina znajduje dokumenty i rolkę filmu.
Wkładamy ją do projektora i klikamy w projektor. Niestety spaliła się w nim jedna z żarówek. Wychodzimy więc na zewnątrz i wycieramy okno za pomocą nasiąkniętej szmatki. Wracamy do chaty. Zaglądamy ponownie do kominka, z którego wyciągamy folię aluminiową. Łączymy odłamek z folią. Odłamka w folii używamy na projektorze. Klikamy na niego i oglądamy film.
Nagle Nina słyszy wybuch, wychodzi i widzi zakapturzoną postać, a potem wojsko, przed którym musi uciekać. Ratuje ją Max. Ona udaje się na Kubę, zaś Max jedzie do Irlandii.