Duchy przeszłości - Sherlock Holmes Chapter One

lubiegrac poradniki Sherlock Holmes Chapter One Duchy przeszłości - Sherlock Holmes Chapter One



autor:agusia16

Duchy przeszłości

Dowiemy się z rozmowy z Lordem, że medium Luka Galichu został przez nich wynajęty by wywołać ducha poprzednich właścicieli, podobno z rodziny królewskiej. Lord jest przekonany, że była to ohydna kradzież.

Rozglądamy się zatem. Spoglądamy na prawie nieprzytomną kobietę, żonę Lorda, na czaszki znajdujące się na szafce, zasłonięte lustro, przewrócony kieliszek na stoliku oraz na połamane krzesło leżące na podłodze, przy drzwiach.

Sherlock_Holmes_Chapter_One_11.jpg

Następnie odchodzimy do medium i przepytujemy go. Gdy to już wykonamy, podchodzimy do stolika, gdzie odbywał się seans i zerkamy na:

  • kieliszek wina - ślad pomadki do ust;
  • zielona plamę - ektoplazma;
  • popielniczkę i szklankę - pół szklaneczki szkockiej i niedopałek cygara;
  • broszkę w kształcie ćmy (ubranie)

Następnie kimamy "Q" i przyglądamy się miejscu gdzie znajdował się diament, a będziemy mogli udać się do "pałacu pamięci", na dedukcję.

Sherlock_Holmes_Chapter_One_12.jpg

Tu łączymy:

  • Lady Craven wskazała w kierunku okna + Lady Craven była zwrócona w stronę okna = świadek z podwórza

Sherlock_Holmes_Chapter_One_13.jpg

Sherlock będzie pewien, że zobaczyła kogoś na podwórzu, podczas seansu.

Wychodzimy zatem za zewnątrz. Tu kierujemy się od razu w lewo, wciskamy "Q" i odnajdujemy obcas. Obracamy go, by obejrzeć flek obcasa. Sherlock znajdzie złamany obcas oraz zarysowania. Będzie chciał nimi podążać.

Sherlock_Holmes_Chapter_One_14.jpg

Na stoliku zajdziemy list bartnika.

Sherlock_Holmes_Chapter_One_15.jpg

Możemy także spojrzeć na mężczyznę tu stojącego. Interesuje nas jednak kolejny część buta, którą znajdziemy wchodząc w drzwi z prawej, a następnie korytarzem z lewo, aż do szwalni. Tu na podłodze leży but

Obracamy go, sprawdzamy:

  • rozmiar 37, złamany obcas;
  • Rose d'Amour - but pokojówki

Sherlock_Holmes_Chapter_One_16.jpg

Sherlock będzie chciał dowiedzieć się czegoś od innej pokojówki, bądź pokojówek. Wychodzimy zatem drzwiami przy maszynie do szycia i podchodzimy do pierwszej pokojówki, mając przypięty "ktoś był na podwórzu".

Sherlock_Holmes_Chapter_One_17.jpg

Dowiemy się od niej, że szef służby złajał Lucię za noszenie nie takich butów. Powinniśmy ją znaleźć na piętrze, pry obrazach, gdzie sprząta.

Udajemy się zatem na górę. Znajdujemy ją właśnie przy obrazach. Rozmawiamy. Możemy powiedzieć prawdę lub ja okłamać. Wybór nie ma znaczenia dla gry. 

Sherlock_Holmes_Chapter_One_18.jpg

Kobieta powie Sherlockowi, że duch wyłonił się z klatki piersiowej medium, przypominał kształtem bąbla, ta się pochyliła, wtedy Lady Craven wskazała w jej kierunku palcem. Wtedy pokojówka próbowała uciec. Zauważyła jednak, że medium robił coś w duchem, w pospiechu. 

Sherlock będzie chciał wrócić do pokoju seansów, by dokonać rekonstrukcji wydarzeń. Klikamy zatem na migające kreski, by wejść w wyobraźnię Sherlocka.

Teraz dzięki Jonowi, wybieramy kolejność wydarzeń. Klikamy w kolejności:

  • z prawej strony Lady Craven;
  • z lewej strony Lord Cvan rzucający krzesłem;
  • między nimi medium , z którego wyłaniała się jakaś substancja

Sherlock_Holmes_Chapter_One_19.jpg

Następnie potwierdzamy swój wybór klikając na "spację". Pora porozmawiać z Lady Craven, którą znajdziemy w pokoju 226, na piętrze. Stoją tu dwie pokojówki. Zanim wejdziemy do pokoju, rozmawiamy z pokojówkami a następnie możemy je podsłuchać, o czym mówią.  Musi pojawić się ikona "ucha".

Sherlock_Holmes_Chapter_One_20.jpg

Zaczynamy klikając na "spacje" i wybieramy, bądź odrzucamy, zgodnie z poleceniami. Prawidłowe wybory to:

  • Nie potrafi używać noża do ryb;
  • Rozglądała się;
  • Upiła męża.

Sherlock_Holmes_Chapter_One_21.jpg

W ten sposób podsłuchamy rozmowę służących, które plotkowały, twierdząc, że ona nie jest wcale żoną Lorda Cravena. Rozglądała się cały wieczór, próbowała go upić. Nie była także pewna jak korzystać z noża.

Otrzymamy osiągnięcie: Ściany mają uszy. Teraz wchodzimy do pokoju.

Pojawi się animacja i wkrótce okaże się, że Lady Craven - Emma została zamordowana. 

W pokoju rozmawiamy z Lordem Cravenem, który chce by Sherlock zajął się sprawą jej śmierci. Rozmawiamy z nim, dowiadując się co robił w między czasie i jak znalazł ciało.

Powie nam także, że Lord Craven powiedział, że Luka Ghalichu jest zamknięty w pokoju obok, a klucz znajduje się w recepcji.  

Rozglądamy się po miejscu zbrodni. Na początku zerkamy na denatkę.  

  • gardło - ktoś ją udusił gołymi rękami;
  • diament - który jest potężnych rozmiarów;
  • torebkę - wszystkie rzeczy zostały wyspane

Sherlock_Holmes_Chapter_One_22.jpg

Zerkamy przy włączonym 'Q" na drzwi, a zobaczymy, że zamek był zwyczajny 

Sherlock_Holmes_Chapter_One_23.jpg

W ten sposób wiemy, że Emma została uduszona i że walczyła o życie. Obok leżał ów skradziony diament. Jej torebka była otwarta, jakby ktoś czegoś szukał.

Przechodzimy do stolika z lustrem, na którym znajduje się szkatułka. Tu przyglądamy się:

  • kosmetyki - wędrowna kusicielka

Sherlock_Holmes_Chapter_One_24.jpg

Używając tryb koncentracji Q - odnajdujemy tajny schowek.

Sherlock_Holmes_Chapter_One_25.jpg

Znajdujemy w nim:

  • pierścień z ćmą
  • pierścień z grawerem;
  • kilka tysięcy funtów;

Sherlock_Holmes_Chapter_One_26.jpg

Idziemy do drugiego pomieszczenia, gdzie przyglądamy się biurku, na którym znajduje się list na temat skradzionego pierścienia i podarte papiery.

Sherlock_Holmes_Chapter_One_27.jpg

Na okrągłym stoliku zaś znajdziemy kolejny list na temat odszkodowania.

Sherlock_Holmes_Chapter_One_28.jpg

Teraz przechodzimy do pokoju z denatka i rozmawiamy z Lordem Cravenem pokazując mu przedmioty. Wybieramy je z z dowodów, czyli klikamy na ukryte kosztowności, pierścień z motywem ćmy.

Kosztowności zdenerwują Lorda, bowiem sądził, że zostały skradzione przez służących i chętnie by zabił Emmę, gdyby już nie żyła.

Następnie przypinamy wskazówki "Wyjaśnienia Lorda Cravena" i schodzimy na dół, do recepcji. Tam prosimy recepcjonistę o klucz do pokoju medium, do pokoju 225 gdzie mieszka Luka Ghalichi.

Sherlock_Holmes_Chapter_One_29.jpg

Udajemy się na górę i wchodzimy do pokoju 225.

Sherlock_Holmes_Chapter_One_30.jpg

Rozglądamy się. Spoglądamy na biurko z lewej strony. Przyglądamy się narzędziom do sztuczek medium, zerkamy na zaproszenie od Hrabiny Lemore, na buteleczką z ektoplazmą, którą Sherlock zabierze.

Sherlock_Holmes_Chapter_One_31.jpg

Musimy wykonać analizę. Otwieramy teczkę, klikamy na próbkę ektoplazmy i klikamy "E" by rozpocząć analizę. Zadanie można pominąć. 

Sherlock_Holmes_Chapter_One_32.jpg

Naszym zadaniem jest stworzenie substancji docelowej po prawej stronie:

- przenosimy składniki 3 czerwony i 2 zielony na lewą stronę, w lewy kwadrat

- przenosimy ikonę "procesy chemiczne" na dół, na środek:

- łączymy klikając PPM obydwa dostępne składniki, ten czerwony i zielony 3 i 2 z ikoną procesu chemicznego, znajdująca się na środku (kreski łączenie);

- łączymy ikonę procesy chemiczne z formułą po prawej stronie;

- potwierdzamy swój wybór 

Sherlock_Holmes_Chapter_One_33.jpg

Odniesiemy sukces. Wychodzimy zatem z zadania.

Dzięki analizie będziemy wiedzieć, że jest to guma kauczukowa wymieszana z fosforem.

Zerkamy jeszcze na walizkę na łóżku, w której są książki, po czym rozmawiamy z Luką Ghalichi.

Sherlock_Holmes_Chapter_One_34.jpg

Następnie przyglądamy się mu. Robimy jego portret postaci:

  •  krwawi z nosa - został mocno uderzony;
  • kołnierzyk (szyja) - lekkie przebarwienia - nakłada sporo makijażu;
  • dłoń - cienkie, długie palce - zna się na kuglarstwie; 
  • okolice brzucha - ściągnięta skóra - chudy, niedożywiony;
  • druga dłoń - podrapane nadgarstki - świeże zadrapania, krwawią;

Sherlock_Holmes_Chapter_One_35.jpg

Sherlock_Holmes_Chapter_One_36.jpg

W ten sposób zakończymy badanie postaci. Wybieramy "Były złodziej został medium". Otrzymamy porter: Luka Ghalichi, dzięki któremu Sherlock będzie przekonany, że  ten oszukuje bogaczy. Potwierdzamy go.

Sherlock_Holmes_Chapter_One_37.jpg

Rozmawiamy z nim, pytamy o zadrapanie, a następnie przedstawiamy dowody. Ważnymi są próbka ektoplazmy oraz pierścień z motywem ćmy.

Ghalichi twierdzi, że jest to pospolita biżuteria. 

Wchodzimy w "Pałac umysłu" i łączymy:

- Emma została uduszona + świeże rany

Pojawi się wskazówka "Emma podrapała Lukę po rękach, podczas gdy walczyła o życie". Łączymy wszystkie zebrane wskazówki, aż będą pojawiać się te ze znakiem zapytanie. Klikamy na nie, by je ze sobą łączyć. W tym wypadku nie ma możliwości zrobić tego źle. Połączenia wyglądają następująco jak na screenie.

Sherlock_Holmes_Chapter_One_38.jpg

W efekcie otrzymamy sprawcę mordu - Luka Ghalici zamordował Emmę.

Sherlock_Holmes_Chapter_One_39.jpg

Klikamy na tą ikonę, by teraz zadecydować co zrobić z Luką. Nasz wybór nie ma znaczenia dla gry, nie wypływa nią nią. Wybór, jeden z dwóch dotyczący Luka Ghalichu to decyzja między:

- Luka Ghalichi musi zostać osądzony oraz Luka Ghalichu może uciec  z moją pomocą

Wybieramy, ale ostatecznie zrobimy to dopiero po rozmowie z Luka. Robimy to.

Dowiemy się co łączyło Emmę z Luką, jak ta wrobiła jego i jego grupę.

Decydujemy czy "Musi ponieść karę" czy też "Damy mu szansę".

Sherlock_Holmes_Chapter_One_40.jpg

W zależności od wyboru zobaczymy różne animacje i zakończymy sprawę. Otrzymamy osiągnięcie: Nieoszlifowany diament.

Teraz podchodzimy do dorożki na dziedzińcu, by udać się na cmentarz. 

Sherlock_Holmes_Chapter_One_41.jpg

Komentarze :
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners