Age of Wonders III jest czwartą odsłoną cieszącego się sporym uznaniem cyklu strategii turowych autorstwa holenderskiego studia Triumph. Prace nad grą trwały ponad trzy lata, a deweloperów finansowo wspierał jeden z największych fanów serii Age of Wonders - Markus Persson, twórca Minecraft. Akcja Age of Wonders III ponownie przenosi graczy do fantastycznego świata, w którym rozmaite rasy i ugrupowania rywalizują o dominację. Kampania główna pozwala graczom stanąć po stronie jednej z dwóch zwaśnionych frakcji – Imperium Wspólnoty lub Trybunału Wysokich Elfów, utworzonego po zjednoczeniu mrocznych i leśnych elfów. W opowieści duża rolę odgrywa kilka popularnych postaci z poprzednich odsłon cyklu, w tym Merlin. Rozgrywka w Age of Wonders III łączy elementy strategii oraz cRPG. Gracze eksplorują sporych rozmiarów mapy, odkrywają nowe lokacje, spotykają bohaterów niezależnych i toczą emocjonujące bitwy. Równocześnie kierują rozwojem swego królestwa, w tym również dokonują przekształceń terenu i klimatu pod kątem potrzeb wybranej nacji. Twórcy zadbali o mnogość ras i kultur, którym przewodzić można w fantastycznym świecie. Rozpoczynając rozgrywkę wybieramy reprezentującego nas przywódcę. Dostępni władcy odpowiadają typowym archetypom klas z gier roleplaying, takim jak kapłan, wojownik, czarodziej czy zwiadowca. Każdy monarcha posiada własne unikalne umiejętności oraz jednostki. Jednocześnie kampanię rozpoczyna jako postać neutralna i dopiero nasze własne decyzje oraz sposób sprawowania rządów określą, czy pozostajemy na tej pozycji, czy też skręcamy w stronę dobra lub zła. Rozgrywka w Age of Wonders III jest agresywna i koncentruje się na wojnie. Jedynym sposobem na wygranie kampanii jest pokonanie armii przeciwników oraz podbicie ich ziem. Bitwy rozgrywane są na trójwymiarowych mapach pokrytych siatką heksów. Autorzy przygotowali rozbudowany system potyczek, który premiuje m.in. właściwe korzystanie z ukształtowania terenu, atakowanie wrogów z flanki czy stosowanie formacji. Poza standardowymi starciami na otwartym polu dostępne są również oblężenia oraz bitwy morskie. Gra oferuje kilka wariantów rozgrywki jedno i wieloosobowej. Poza główną kampanią istnieje możliwość sprawdzenia swoich sił na pojedynczych, losowo generowanych mapach w rywalizacji z komputerową sztuczną inteligencją lub żywymi przeciwnikami. Natomiast multiplayer może być rozgrywany przez Internet, w systemie mailowym (PBEM), za pośrednictwem sieci lokalnej (LAN) oraz w trybie gorącego krzesła (Hotseat). W przeciwieństwie do wcześniejszych odsłon serii, w Age of Wonders III deweloperzy zdecydowali się na zastosowanie silnika generującego trójwymiarowe środowisko graficzne. Pozwoliło to dostosować jakość oprawy wizualnej do współczesnych standardów w tego typu produkcjach.
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Age of Wonders III - komentarze (8):
Bardzo dobrze, że ta seria powraca. W dodatku Techland się nią w Polsca zajmie, więc są powody żeby się cieszyć.
Polecam
7/10.
Godna polecenia gra na dosyć długi czas 7,5/10.
Grałem na Pyrkonie trochę w to co udostępnili (frakcja krasnoludów?) i liczę, że w miastach będzie można jednak zrobić więcej niż te kilka budynków na krzyż (z 6-7). W tym co udostępnili można było wydobywać tylko dwa surowce złoto i kryształ. Co do walk to powiem, że średnio dynamiczne. No i bliżej tej grze do Cywilizacji niż do Herosów gdyż z tych drugich to tylko przypomina tym, że jest motyw fantasy bo system gry wcale nie przypomina Herosów. Osobiście, jeśli nic nie poprawią to zastanowię się dwa razy nad zakupem. A chciałem wziąć edycję premium. Zaznaczam, że jest to tylko moja osobista subiektywna opinia ;)
Nie grałem, ale po przeczytaniu tej recenzji to się zmieni.
8/10
8/10