The Book of Unwritten Tales 2
The Book of Unwritten Tales 2 jest kontynuacją dobrze przyjętej gry przygodowej point-and-click The Book of Unwritten Tales. Twórcy z belgijskiego studia KING Art Games stworzyli tę humorystyczną przygodówkę we współpracy z nowym wydawcą – firmą Nordic Games Publishing. Poprzedni (Hamburger Medien Haus) niestety zbankrutował, więc niewielkie studio, choć stworzyło popularny tytuł, nie zarobiło na nim dużych pieniędzy.
W drugiej odsłonie przyjdzie graczom wrócić do magicznego świata, w którym walczą ze sobą Armia Cieni i Sojusz. Skojarzenia z konfliktem znanym z serii Warcraft są jak najbardziej na miejscu, gdyż celem twórców serii The Book of Unwritten Tales było także obśmianie klasycznych schematów znanych z popularnych gier, filmów i książek o tematyce fantasy, takich jak Władca Pierścieni, Harry Potter, Świat Dysku, Gra o Tron czy wreszcie World of Warcraft.
Akcja rozpoczyna się w rok po wydarzeniach znanych z pierwszej odsłony, kiedy to gracze poszukiwali profesora Mortimera McGuffina, gremlina, który odkrył, że odwieczną walkę dobra ze złem może zakończyć pradawny artefakt, a następnie został w związku z tym porwany przez agentów Armii Cieni. W The Book of Unwritten Tales 2 gracze mają możliwość kierowania starymi znajomymi: gnomem Wilburem, elfią księżniczką Ivo, łowcą przygód Nate’em, a także sympatycznym stworem imieniem Critter. Postaciami sterujemy odrębnie, choć pojawiają się takie momenty, gdy niezbędne jest kontrolowanie dwóch lub trzech z nich naraz. W grze przygodowej typu point-and-click nie mogło zabraknąć wielu zagadek logicznych, a dzięki wsparciu społeczności poprzez zbiórkę na Kickstarterze tytuł wzbogacił się o dodatkowe zadania poboczne.
The Book of Unwritten Tales 2 nawiązuje w swojej oprawie graficznej do pierwszej odsłony, aczkolwiek została ona mocno dopracowana. Sylwetki postaci wykonano w pełnym 3D, zaś całość utrzymana jest w kolorowej, humorystycznej estetyce dobrze współgrającej z lekkim stylem całej produkcji.
The Book of Unwritten Tales 2 - komentarze (1):
Przyjazny świat na prawde i mało takich moim zdaniem jest spotykanych w grach. Brawo dla twórców.