autor:agusia16
Posiadłość w Normandii
Działając jako Sophie, znalazłaś się w Normandii. Twoim kolejnym celem jest dostanie się do posiadłości. Podejdź do drzwi z lewej strony kojca dla psów. Niestety są zamknięte. Musisz znaleźć inny sposób dostania się do środka. Obejrzyj pomieszczenie gospodarcze i stań przy oknie. Naciskając szybko parokrotnie klawisz „E” Sophie wejdzie do środka. Niestety za Tobą ruszy mnich, przed którym musisz się obronić i stoczyć z nim walkę. Po wygranej bitwie podejdź do regału i przyjrzyj się tablicy z ciągiem liczb. Spójrz też na skrytkę.Ja się domyślasz musisz znaleźć ciąg liczb, które tworzyłyby szyfr do skrytki. Na tablicy widoczne są cyfry 1, 1, 2, 3, 5, 8. Tworzą one ciąg liczbowy. Wystarczy tylko znaleźć jego uzupełnienie . Uwzględniając więc ciąg 1, 1, 2, 3, 5, 8, , mamy pierwszy ciąg 1, 3, 2 oraz drugi 1, 3, 4, czyli cyfra, przerwa, cyfra, cyfra. Teraz tylko połączyć ciągi i mamy szyfr:
1, 3, 2, 1, 3, 4
Teraz otwórz skrytkę. Najpierw wciśnij kursorem cyfrę, a następnie przesuń ją przy pomocy klawisza „W”. Teraz tylko przesuń obręcz na cyfrę 4 i skrytka otwarta.
Po otwarciu jej, zabierz z niej klucz do posiadłości. Wyjdź z pomieszczenia i udaj się d budynku naprzeciwko. Drzwi są zabite i musisz się pozbyć zapory. Wciskaj klawisz „E”, a potem klawisz „D” równocześnie przesuwając myszkę w prawo. Podejdź do zamrażarki z weź z niej jedzenie dla psów. Pora zająć się teraz pieskami, bez nakarmienia ich nie przejdziesz przez most do domu. Wyjdź z pomieszczenia i wejdź do kojców. Włóż zmrożone mięso do misek . Teraz tylko przywołać pieski. Podejdź do sznura dzwonu i użyj go. Aby to zrobić naciśnij klawisz „E”, a potem klawisz „S” i równocześnie przesuń myszkę w dół. Po usłyszeniu bicia dzwonu psy rusza do jedzenia. Podejdź do mostu. Czeka cie kolejna zabawy, tym razem odpowiednie jego ustawienie. Przejdź na druga stronę mostu do wyciągarki mostu Leonarda Da Vinci. Naciśnij klawisz „E” , a następnie obserwuj jakie klawisze będą się pokazywały na dole ekranu. Naciskaj je, tak jak pokazują oznaczenia, w odpowiedniej kolejności. A – myszka w lewo, D- myszka w prawo, S – myszka w dół, W – myszka w górę. Przejdź po moście . Podejdź do bocznego wejścia do posiadłości i otwórz drzwi przy pomocy klucza, po czym wejdź do środka. We wnętrzu pojawi się nowy cel. Pojawi się tez punkt kontrolny, wobec tego zapisz grę. Wejdź w wejście na lewo i podejdź do szafy. Otwórz ją wciskając klawisz „E”. Wśród butów znajdziesz posążek Eneasza syna Wenus, weź go. Wejdź do pokoju naprzeciwko i podejdź do kominka i zbadaj go. Brakuje na nim jednego elementu. W brakujące miejsce, włóż dysk z fleur- de- lis. Pasuje doskonale, ale dyski powinny być odpowiednio ustawione, ale jeszcze nie wiesz jak. Na razie zostaw kominek w spokoju i rozejrzyj się po pomieszczeniu. Podejdź do lustra i z szafki zabierz posążek Kupidyna, syna Wenus. Przejdź do korytarza na wprost, do przedpokoju ze schodami. Wejdź na półpiętro i przyjrzyj się witrażom. Po kolei spoglądaj na postacie bogiń, które widnieją na witrażach. Są nimi:
- Nidaba - sumeryjska bogini wiedzy , piśmiennictwa i księgowości;
- Tiamat – smocza bogini niezgłębionych wód;
- Belet - Ili- sumeryjska bogini łona;
- Isis - egipska bogini odrodzenia, leczenia i miłości.
Teraz przyjrzyj się ustawieniom płytek nad każdą boginią. Zaczynamy od lewej strony.Po obejrzeniu wszystkich dysków, wejdź schodami na górę i podejdź do drzwi. Spróbuj je otworzyć. Są zamknięte i nie można ich otworzyć. Użyj więc na drzwiach pierścienia zakonu, wyciągając go z ekwipunku. Otwórz drzwi i wejdź ośrodka, do sypialni dziadka. Podejdź dorożka i zbadaj je. W lewym górnym rogu znajdziesz czołg Leonarda Da Vinci, zabierz go. Podejdź do komody i ja też sprawdź. W pierwszej szufladzie znajdziesz notatkę.W bocznych szufladach z prawej strony, w drugiej szufladzie znajdziesz bandaż, weź go. Ostatniej szuflady po lewej stronie, tej znajdującej się najniżej nie można otworzyć. Użyj na niej pirs cienia zakonu. Zabierz z niej posążek Wulkana, męża Wenus.Wejdź w drzwi naprzeciwko, znajdziesz się w bibliotece. Zbadaj regał, a twoja baza danych zostanie zaktualizowana. Postępuj tak z każdym regałem. Podejdź do stolika naprzeciwko i otwórz szkatułkę i zabierz z niej posążek Jowisza – ojca Wenus. Na stoliku znajdziesz kolejna notatkę, Przeczytaj ją. Tu do rozwiązania będzie kolejna zagadka z zamianą symboli na litery, na razie jednak zostaw ją w spokoju. Teraz zejdź kręconymi schodami na dół. Tam czeka cię kolejna walka z mnichem. Pokonaj go, wciskając odpowiednie klawisze na dole ekranu. Podejdź do stołu i zbadaj go. Przesuń stojący na stole stożek. Dzięki na temu na podłogę spadnie posążek. Zajrzyj więc pod stół i zabierz posążek Marsa, kochanka Wenus.Przyjrzyj się kartkom z rysunkami i mikroskopowi. Wyjdź z biblioteki i wróć do pokoju z kominkiem z dyskami. Musisz je teraz ustawić tak jak na witrażach, licząc je od lewej strony;
1- W dół
2- W prawo;
3- W górę;
4- W lewo
Paszcza lwa w kominku się otworzy, ukazując kolejny posążek, tym razem posąg Wenus, bogini, w której kochali się wszyscy bogowie. Teraz wróć na górę do stolika z kartką i dotknij ją. Wróć do zagadki, zadanie polega na usystematyzowaniu członków rodziny Wenus według hierarchii i ustawieniem ich odpowiednio. Najpierw zbierzmy dane:
- Eneasz - syn Wenus;
- Kupidyn – syn Wenus;
- Wulkan – maż Wenus;
- Mars – kochanek Wenus;
- Jowisz – ojciec Wenus.
Według tego uszeregowania musimy stworzyć zdanie. Rozwiązanie to:
Jowisz jest nad Wulkanem, Eneasz jest pod Marsem, Mars jest po prawicy Wulkana.
Najpierw naciskaj symbol, a potem literę. W zadaniu wystarczy nacisnąć literę Y.
Teraz wyjdź z biblioteki i udaj się do korytarza z szafą. Wejdź na schody. Wespnij się na piętro i przejdź do pokoju z obrazami. Przyjrzyj się im. Na jednym z nim na ramie znajdziesz Kulę Jowisza, zabierz ją.Teraz wróć na schody i wejdź na samą górę. Podejdź do okrągłego stolika na środku pokoju.Wyciągnij z ekwipunku wszystkie posążki, które zostaną umieszczone na stoliku z lewej strony. Twoje zadanie polega na prawidłowym ich ustawieniu we wgłębieniach na stoliku. Musisz je ustawić według hierarchii, tak jak w tekście, w diagramie. Ustaw więc:
- w środku Wenus - jako najważniejsza;
- u góry nad Wenus Jowisz, jej ojciec;
- po lewicy Wenus jej mąż - lewa strona od serca;
- z prawej strony jej kochanek Mars;
- Eneasz pod Marsem;
- na dole Kupidyn – dół lewa strona.
Figurki przenoś przy pomocy klawisz WSAD i umieszczaj wciskając klawisz „E”. Po ustawieniu figurek musisz jeszcze ustawić je zielonym czubkiem w strony środka, w stronę ramion gwiazdy. Na koniec wystarczy ustawić posążek Kupidyna.W ten sposób otworzysz wejście do ogrodów. Po chwili zauważysz obracający się zegar i twoim oczom ukarze się jakieś pismo. Sophie je zabierze, a po chwili zjawi się policja. Musisz się dostać do labiryntu, wcześniej pokonując policjantów. Po zlikwidowaniu kilku, przejdź do labiryntu. Twoim zadaniem jest odnalezienie pięciu rzeźb i obróceniu ich w stronę Wenus. Obracaj je wciskając klawisz „E”, aż do pojawienia się napisu oraz słów Sophie, że posąg jest prawidłowo ustawiony. Będziesz w między czasie musiał pokonywać policjantów lub omijać ich. Na screenach umieściłam wszystkie posągi, które musisz obrócić. Po przesunięciu wszystkich posagów, zobaczysz otwierające się przejście w posągu Wenus. Przejdź tam i wejdź do środka. Znajdziesz się w miejscu odbywania się rytualnych spotkań zakonu. Pojawi się nowy cel. Musisz zdobyć jakieś światło. Pojawi się też punkt kontrolny, wobec tego zapisz grę. Podejdź do posagu faraona i spójrz na niego. Podejdź teraz do drugiego i weź pochodnię z jego ręki. Zapal pochodnię od posągu ptaka. Teraz kolej na zapalenie mis, które tworzą pentagram. Musisz je zapalać w odpowiedniej kolejności. Ja Punt wyjściowy przyjęłam bramę, miejsce z szatami. Tam będę określać w moim opisie początek. Wobec tego zaczynamy:
- Pierwsza misa - naprzeciwko bramy
- druga misa - lewa strona od pierwszej misy, blisko lewego posągu ptaka;
- trzecia misa - koło posagu faraona
- czwarta misa - lewa strona(wcześniej się nie paląca);
- piąta misa - prawa strony, prawy posąg ptaka;
- szósta misa - lewe ramię
Zobaczysz jak podnosi się ręka faraona, a pod nią ujrzysz klucz. Zabierz go. Po chwili ujrzysz otwierające się wejście w środku pomieszczenia. Zobaczysz schody prowadzące na dół. Wejdź do środka. Po wyjściu ze świątyni zaatakują was policjanci. Udaje się wam uciec i odjechać wspólnie z Robertem. Trafiacie do banku w Zurychu.
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu