autor:agusia16
Tydzień później - Statek
Spotykamy Ninę w momencie jej rozmowy z ojcem. Dziewczyna prowadzi z nim rozmowę telefoniczną. Wybiera się ona na kilkudniowy rejs statkiem. Przed wejściem na statek zaczepia ją pewien człowiek, który chwilę później wpada pod samochód.
Animacja
Na pokładzie statku, dziewczyna od razu orientuje się, że zamiast swojej walizki ma bagaż mężczyzny nazwiskiem William Patteson.
Gdy wychodzimy na zewnątrz, zaczepia nas gość, którzy wierzy w koniec świata. Rozmawiamy z nim na każdy temat i przechodzimy na schody. Z misy stojącej na recepcji zabieramy marcepanowe kulki. Dzwonimy dzwonkiem przypadkiem go niszcząc. Zjawi się recepcjonista. Zgłaszamy fakt posiadania w kabinie nie swojej walizki.
Okazuje się, że należała ona do mężczyzny, który zginąć w porcie pod kołami samochodu.
Po rozmowie w recepcji zaczepia Ninę mężczyzna, który wydaje się być bardzo dziwny. Nina czuje się zmęczona i postanawia się przespać. Ze snu budzi ją stukanie do drzwi, więc wstaje i wychodzi.
Na korytarzu znajduje część swojej garderoby, którym jest bikini z przymocowaną do niej krótką notatką. Czytamy ją. Mowa w niej o kimś lub czymś , kto przebywa w kosmosie. Wracamy więc na górę i przyglądamy się miniaturowej karuzeli, której brakuje kółek. Wracamy do swojej kajuty. Z szafy wyciągamy wrotkę i udajemy się na górę, do karuzeli. Umieszczamy na niej wrotkę i przesuwamy karuzelę na okno.
Schodzimy na dół i tym razem przechodzimy w prawo, przed siebie, w przejście. Zabieramy wiosło i latarkę. Zerkamy na gazetę.
Wracamy w stronę swojej kajuty i używamy latarki na oknie na suficie. Niestety jest ono niezwykle brudne. Wchodzimy na schody i przechodzimy przed siebie w przejście – prawy, dolny róg. Udajemy się na pokład otwarty. Zabieramy pojemnik na lód i wełniany koc. Przechodzimy w lewo.
Do pojemnika na lód nalewamy wody z basenu i wracamy do recepcji, gdzie ponownie udajemy się na dół i przechodzimy w przejście. Na dole wchodzimy w drzwi z lewej, do pralni. Do pojemnika na lód, w którym znajduje się teraz woda z basenu nalewamy mydła w płynie ( wisi w pojemniku nad zlewem). Wełniany koc moczymy w pojemniku z wodą i mydłem, na koniec łączymy je z wiosłem. Otrzymamy rozszerzony zestaw środków czystości. Wracamy do zabrudzonego okna i używamy na nim owego środka czystości. Ponieważ świetlik jest znowu czysty, używamy na nim latarki i czytamy nową wiadomość, w której ktoś napisał, że ostatnia wskazówka znajduje się na tyłach statku.
Przechodzimy zatem w przejście przed siebie i przyglądamy się obrazowi wiszącemu na ścianie. Zdejmujemy go i ponownie wchodzimy do pralni. Używamy obrazu na parze wydobywającej się z bojlera i znajdujemy zdjęcie Maxa, byłego chłopaka Niny.
Oglądamy zdjęcie i odczytujemy wiadomość, w której ktoś napisał o wizycie u lekarza. Wychodzimy zatem z pralni i przechodzimy do przodu, po czym klikamy na drzwi oznaczone krzyżykiem. Klikamy na nie, po czym zaglądamy przez okno. Używamy na oknie zdjęcia Maxa i odkrywamy, że za ową maskaradą krył się chłopiec imieniem Oskar.
Rozmawiamy z nim na każdy temat.
Nina udaje się do swojej kajuty, by trochę odpocząć. Rusza zatem w stronę swojej kajuty, w której słyszy głosy. Staje przy drzwiach i zostaje nimi uderzona.
Animacja
Budzi się w gabinecie lekarza, który mówi jej, że miała wypadek o którym poinformowała pasażerka niejaka Katharina Jordan. Twierdzi ona, że przyczyną wypadku Nina była jej niezdarność.
Następnego ranka
Gdy Nina się budzi, okazuje się, że jej torebka zniknęła z kajuty.
Podchodzimy do walizki, z której zabieramy szlafrok, czapkę bejsbolową i czerwone skarpety. Wychodzimy z kajuty i udajemy się do recepcji. Rozmawiamy tam z recepcjonistą, po czym przechodzimy w drzwi z lewej. Trafiamy do restauracji, gdzie Nina ogląda przemówienie Pata Sheltona przywódcy sekty Puritas Cordis. Zabieramy różę z wazonu i otwieracz do butelek. Wychodzimy i przechodzimy na pokład otwarty. Z baru zabieramy płyty CD i wykałaczki. Ze słupa ściągamy plakat. Bierzemy też koło ratunkowe wiszące na barze. Rozmawiamy z barmanem.
Wszędzie wietrzy koniec świata. Ma pamięć do numerów, ale nie do twarzy.
Rozmawiamy także z Oskarem i panną Jordan, która w jakiś sposób zamieszana jest w napaść na Ninę i zniknięcie jej torebki. Nina musi dostać się do jej kajuty.
W tym celu próbujemy zabrać karty magnetyczne – klucze do drzwi kajut pasażerów. Aby dostać klucz Kathariny, Nina musi się za nią przebrać. Przechodzimy zatem w stronę basenu, gdzie rozmawiamy z pasażerem, któremu skończył się krem do opalania. Zabieramy pustą tubkę po kremie i wracamy do recepcji. Tam Nina spotyka po raz drugi tajemniczego pana, który umawia się z nią na kolację o godzinie 20-tej. Ponieważ do tej godzimy jest jeszcze dużo czasu, schodzimy na dół po schodach i przechodzimy w stronę pralni. Tam spotykamy kolejnego pasażera, z którym rozmawiamy.
Okazuje się, że czeka na swoje pranie, które właśnie się pierze. Sygnałem do zakończenia prania ma być dzwonek.
Wchodzimy zatem do pralni. Zabieramy tkaninę leżącą na koszyku. Dzwonek niszczymy za pomocą otwieracza do butelek. Do pustego opakowania po kremie do opalania wlewamy mydła w płynie. Wychodzimy na korytarz i kolejny raz rozmawiamy z czekającym na pranie pasażerem.
Ninie z trudem udaje się go przekonać do tego, że jego pranie już się uprało.
W końcu zabiera je. Wchodzimy zatem do pralni. Do pralki wrzucamy skarpety i szlafrok. Chwilę później Nina wyciąga z pralki zafarbowany szlafrok. Opuszczamy pralnię i udajemy się na górny pokład. Umieszczamy szlafrok na wentylacji, by go wysuszyć.
W ekwipunku łączymy róże z kołem ratunkowym i tkaniną, otrzymując atrapę kapelusza. Kapelusz łączymy z szlafrokiem i udajemy się na basen, do opalającego się mężczyzny. Dajemy mu krem do opalania, czyli mydło w płynie i gdy kładzie się na brzuchu, zabieramy jego okulary przeciwsłoneczne. Je również łączymy z kapeluszem i szlafrokiem. Używamy stroju na Ninie i podchodzimy do baru, gdzie rozmawiamy z barmanem, prosząc go o klucz, ale niestety nie znamy numeru kabiny panny Jordan. Przechodzimy zatem do recepcji, gdzie zauważamy brak dzwonka. Wieszamy więc na ryglu dzwonek z pralni i używamy na nim otwieracza do butelek. Pojawia się portier, ale nic od niego się nie dowiemy, zatem pokazujemy mu plakat. Gdy ten odejdzie, kładziemy na ladzie płytę CD, a w ten sposób poznając numer kajuty panny Jordan, czyli kajuta numer 2. Wracamy do barmana, przebieramy się i prosimy go o klucz do kajuty numer 2. Schodzimy na dół, karty czyli klucza używamy na drzwiach z lewej strony ( tuż przy schodach) i wchodzimy do pokoju Katheriny Jordan. Zabieramy czasopismo leżące na podłodze oraz torebkę Niny.
Animacja
Nagle słyszymy pukanie, po czym do kajuty wchodzi jakiś mężczyzna. Nie widzimy go, bo Nina chowa się pod łóżko. Gość czegoś szuka, wspomina coś o wielkiej katastrofie.
Po jego odejściu, wychodzimy z kajuty i wracamy na pokład otwarty. Rozmawiamy z panną Jordan, która zechce z nami porozmawiać, ale najpierw potrzebuje drinka. Przechodzimy więc do baru i zamawiamy Krwawą Merry. Dajemy koktajl panną Jordan, która po jego wypiciu zaczyna kasłać. Chwilę później mdleje i zostaje zabrana do kajuty lekarza, a Nina udaje się do swojej kajuty, by odpocząć.
3 godzimy później
Nina postanawia pójść na umówione spotkanie.
Przechodzimy zatem do restauracji, gdzie nie ma mężczyzny, który prosił o spotkanie.
Przez okno nasza bohaterka obserwuje bójkę dwóch osób. Jeden z nich przypomina okrętowego lekarza. Dziewczyna postanawia zgłosić to kapitanowi, po czym wraca ponownie do restauracji i gdy nie zastaje tam nikogo, przechodzi pod okno jego kajuty i widzi, że ktoś w niej siedzi, ktoś kto przypomina doktora i czegoś szuka. Mężczyzna nosi perukę.
Przechodzimy zatem sprawdzić, co dzieje się z panną Jordan, więc udajemy się do sali szpitalnej, której drzwi są niestety zamknięte. Sprawdzamy też jej kajutę, ale nikogo w niej nie ma. Przechodzimy zatem ponownie pod drzwi sali szpitalnej i zaglądamy przez okno, klikając na nim PPM. Widzimy leżącą w groteskowej pozycji Katherinę. Przechodzimy pod kajutę tajemniczego mężczyzny, po czym wracamy na górę, gdzie kolejnym raz rozmawiamy z panem Li, stojącym poprzednio przed pralnią. Po rozmowie, udajemy się na pokład otwarty, gdzie rozmawiamy z portierem, który zastępuje barmana.
Mężczyznę denerwuje bębnienie Oskara.
Udajemy się na górny pokład i pukamy do drzwi kapitana, na mostek.
Rozmawiamy z kapitanem, który nie wierzy w ani jedno słowo Niny. Przechodzimy do restauracji. Zabieramy folię aluminiową leżącą na podłodze. W ramce przy drzwiach umieszczamy czasopismo.
Przechodzimy w przód, do stojącego tam faceta od olejku do opalania. Rozmawiamy z nim.
Proponuje on wzięcie udziału w konkursie, w którym do wygrania jest wycieczka. Trzeba tylko wykonać model budowli lub makiety jednego ze znanych miejsc.
Używamy zatem folii aluminiowej na marcepanowych kulkach, po czym łączymy je z wykałaczkami, które też zawijamy w folię. Otrzymujemy model Atomium, które dajemy mężczyźnie. W ten sposób do naszego ekwipunku trafia kula z numerem 27. Wychodzimy z restauracji. Ponownie rozmawiamy z panem Li, prosząc go o pożyczenie jednego z aparatów. Gdy ten się godzi, mówimy mu o zdjęciu gwiazdy. Nina zaprowadza go przed okno kajuty numer 5. Trzeba go tylko teraz jakoś przekonać, żeby zrobił zdjęcie siedzącemu tam mężczyźnie. Przechodzimy na pokład otwarty, gdzie dajemy Oskarowi kulkę z loterii i zabieramy jego bębenki. Rozmawiamy z barmanem i zabieramy MP3. Wracamy w stronę restauracji i wieszamy MP3 na mikrofonie, stojącym na ladzie.
Gra robi zbliżenie człowieka w kajucie numer 5. Prosimy pana Li ponownie o zrobienie zdjęcia. Robi to, a Nina otrzymuje jedno z nich. Przechodzimy do kapitana, na mostek i mówimy mu o zdjęciu.
Teraz kapitan już wierzy Ninie. Razem udają się najpierw do kajuty, a potem sali szpitalnej, gdzie znajdują martwą pannę Jordan. Kapitan odchodzi, lecz zostaje zabity – Nina słyszy strzał.
Animacja
Pojawi się helikopter, Nina cudem unika śmierci. Niestety na morzu tworzy się sztorm i statek tonie. Gra przenosi się do Maxa, który przebywa w Indonezji.
Poradnik Zaginięcie Ethana Cartera (The Vanishing of Ethan Carter)
Secret Files 2: Puritas Cordis
Indonezja - Max i Sam
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu