Act of Aggression
Act of Aggression to gra strategiczna francuskiego zespołu deweloperskiego Eugen Systems, znanego z takich produkcji jak R.U.S.E. czy seria Wargame. Tytuł został stworzony jako duchowy następca innego RTS-a studia – Act of War. Podobnie jak tamta produkcja, Act of Aggression jest klasyczną strategią czasu rzeczywistego osadzoną w niedalekiej przyszłości.
Act of Aggression zostało utrzymane w klimacie politycznego dreszczowca. Akcja rozpoczyna się w 2020 roku, w świecie targanym ekonomicznym kryzysem. Na takim gruncie wyrasta organizacja przestępcza zwana The Cartel, dążąca do sobie tylko znanych celów. Frakcja ta ma na podorędziu nowoczesne technologie, wykradzione prototypy broni oraz agentów działających w ukryciu. Po przeciwnej stronie barykady stoi tajna organizacja militarna Chimere, powołana przez ONZ w celu tłumienia w zarodku otwartych konfliktów zbrojnych. Gdzieś pomiędzy nimi znajduje się armia amerykańska, osłabiona dwoma dekadami prowadzenia ciągłych wojen, ale za to posiadająca zaprawionych w boju weteranów.
Rozgrywka opiera się na klasycznych zasadach gatunku RTS. Przed uderzeniem na wroga, gracz ma za zadanie zbudować bazę, zgromadzić surowce i zwerbować armię. W grze pojawiają się cztery materiały produkcyjne oraz pieniądze, potrzebne chociażby do opracowywania technologii (w tym superbroni, np. mini-atomówki) podzielonych na trzy drzewka rozwoju. Ważnym zadaniem jest utworzenie i ochrona linii zaopatrzeniowych, gdyż wydobyte surowce należy przetransportować do bazy, zanim użyje się ich do produkcji.
Budynki da się stawiać w określonych miejscach wokół kwatery głównej, ale nie ma ograniczeń co do liczby konstrukcji w jednej bazie. Ponadto budowle można wielokrotnie rozbudowywać, dostosowując do istniejących potrzeb. Jednocześnie gracz może posiadać kilka baz, w celu zmaksymalizowania ilości zdobywanych zasobów. Act of Aggression oferuje 70 jednostek bojowych o różnych zastosowaniach – od oddziałów piechoty, poprzez wszelkiego rodzaju pojazdy, aż po śmigłowce i samoloty odrzutowe. Wraz ze wzrostem ich doświadczenia, można im przypisać dodatkowe specjalizacje (przeciwlotnicze, przeciwczołgowe, przeciwpiechotne, itd.) i umiejętności specjalne. Spore znaczenie taktyczne ma ukształtowanie terenu. Żołnierze mogą ukryć się przed wzrokiem wroga za wzgórzem lub w budynkach, przy czym warto pamiętać, że wszystkie budowle da się zniszczyć. W grze obecny jest również cykl dnia i nocy.
W tego typu grze po prostu nie mogło zabraknąć multiplayera. Act of Aggression oferuje możliwość toczenia ogromnych, wieloosobowych bitew, nawet w skali 20 na 20.
Act of Aggression - komentarze (1):
Gry wojenne zawsze beda ciekawe ze wzgledu na specyfike tej tematyki.