The Raven: Dziedzictwo mistrza złodziei
Akcja rozgrywa się w kilku miastach Europy w latach 60. XX wieku. Tytułowy Kruk jest tajemniczym włamywaczem, grasującym po miastach Starego Kontynentu i rabującym drogocenne przedmioty. Pozostawianie na miejscu kradzieży kruczych piór sprawiło, że zyskał sobie właśnie taki, a nie inny przydomek.
W trakcie zabawy wcielamy się zarówno w detektywa, którego celem jest złapanie przestępcy, jak i pomocnika Kruka. Fabuła tytułu związana jest z drogocennym szafirem noszącym nazwę Oko Sfinksa (Eye of the Sphinx) i jego podróżą ze Szwajcarii do Egiptu.
Grę podzielono ją na trzy epizody. Pierwszy z nich nosi podtytuł The Eye of the Sphinx i sterujemy w nim konstablem Antonem Jakobem Zellnerem, który podróżuje Orient Expressem do Wenecji. Pociąg jest pierwszą lokacją, jaką poznamy, druga to nabrzeże portowe, trzecia zaś - statek MS Lydia, płynący od Wenecji do Kairu. Zagadki z jakimi musimy sobie poradzić związane są głównie z prawidłowym używaniem przedmiotów. Ważnym aspektem gry są również rozmowy z postaciami niezależnymi. Pojawiają się także dwie mini-gry logiczne. Podczas rozgrywki można zdobyć kilkanaście Osiągnięć.
Rozdział drugi - Ancestry of Lies - rozgrywa się głównie w kairskim muzeum, gdzie Zellner ma okazję odkryć tożsamość Kruka. Od tego momentu następuje retrospekcja do podróży Orient Expressem przez Alpy, gdzie kierować będziemy prawą ręką włamywacza - młodym chłopakiem o imieniu Aldi. Większa część gry poświęcona konstablowi to prowadzenie dialogów i badanie przedmiotów, dopiero sterowanie Aldim wymaga czynności typowych dla klasycznych gier point-and-click.
Rozdział trzeci nosi podtytuł: A Murder of Ravens i osadzony jest na statku MS Lydia oraz w kairskim muzeum. Sterujemy tu nową postacią - Patricią - a także znanym z rozdziału drugiego Adilem. Jest to finałowa część cyklu i przynosi zaskakujące zakończenie.
The Raven: Dziedzictwo mistrza złodziei - komentarze (1):
I znów remaster. Pytanie jak to wczesniej wygladalo na ile wygladzili i podkolorowali ;)