The Walking Dead: Season Two to epizodyczna przygodówka point-and-click, której fabuła została oparta na motywach zaczerpniętych z komiksu The Walking Dead (polski tyt. Żywe trupy). Produkcja jest bezpośrednią kontynuacją The Walking Dead: Season One, które ukazało się 2012 roku. Gra zdobyła szturmem szereg nagród branżowych, zdobywając liczne nominacje do tytułu gry roku oraz spotykając się z ogromnym zainteresowaniem graczy. Doceniono jakość jej scenariusza oraz to w jaki sposób emocjonalnie angażowała odbiorców, zrzucając na ich barki podejmowane istotnych decyzji, wpływających często na życie poszczególnych postaci. Deweloperem The Walking Dead: Season Two jest niezmiennie amerykańskie studio Telltales Games. Gra, tak jak poprzednik, składa się z pięciu krótkich epizodów, które publikowane są w co najmniej miesięcznych odstępach czasu.
W trakcie rozgrywki wcielimy się w znaną z pierwszego sezonu Clementine. 9-letnia bohaterka będzie starała pogodzić z wydarzeniami z poprzedniej gry i przeżyć w otaczającym ją niezwykle niebezpiecznym świecie. Na naszej drodze napotkamy szereg nowych bohaterów oraz sytuacji, a także kilku starych znajomych.
Podstawowy model rozgrywki nie uległ żadnym zmianom. Podczas zabawy zwiedzamy różne lokacje, prowadzimy rozmowy, zbieramy przedmioty i rozwiązujemy proste zagadki. Od czasu do czasu bierzemy również udział w sekwencjach zręcznościowych, zrealizowanych w popularnej formie QTE. Ton, z którego zasłynęła seria, został zachowany. Tytuł skupia się na interakcjach pomiędzy bohaterami i filmowym przedstawieniu fabuły, a nie na walce z zombie czy elementach survivalowych. Nadal istotnym składnikiem tego są podejmowane decyzje, których reperkusje odczuwamy w kolejnych odcinkach przygody. To, czego dokonujemy w pierwszym epizodzie, ma więc widoczne konsekwencje w późniejszych odsłonach historii. Często musimy w danej sytuacji dokonywać wyboru w bardzo krótkim czasie, co buduje napięcie i podkreśla jego istotność.
Oprawa graficzna pozostaje niezmieniona. Nadal mamy do czynienia ze stylizowanymi na komiks modelami postaci i otoczenia. Deweloper wciąż używa jednak swojego autorskiego silnika, którego wiek i ograniczenia techniczne dają o sobie dobrze znać w wielu miejscach, zwłaszcza w przypadku animacji ruchu czy detalach otoczenia. Gra jednak nadrabia te zaległości fabułą oraz przemyślanym scenariuszem.
„The Walking Dead: sezon 2” kolejny raz rzuciło mnie emocjonalnie na kolana. Dokonałam kilku wyborów, nad którymi do tej pory się zastanawiam, czy aby na pewno było słuszne? Wczuwałam się w Clem, razem z nią przeżywając jej wzloty i upadki, cieszyłam ze spotkań i smuciłam pożegnaniami. Pozostaje mi czekać na kolejny sezon i liczyć, że będzie on równie dobry jak poprzednie dwa, a może nawet lepszy :)
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
The Walking Dead: Season Two - komentarze (4):
Uwielbiam tą serie:) Polecam
Dosyć długo trzeba było oczekiwać na kolejny sezon i to już pokazuje jak wiele roboty bierze na siebie Telltale Games.
„The Walking Dead: sezon 2” kolejny raz rzuciło mnie emocjonalnie na kolana. Dokonałam kilku wyborów, nad którymi do tej pory się zastanawiam, czy aby na pewno było słuszne? Wczuwałam się w Clem, razem z nią przeżywając jej wzloty i upadki, cieszyłam ze spotkań i smuciłam pożegnaniami. Pozostaje mi czekać na kolejny sezon i liczyć, że będzie on równie dobry jak poprzednie dwa, a może nawet lepszy :)
Seria taka sobie i malo popularna w naszym kraju niestety.