Dzień 5 - Urwany film - 17 listopada 2011 - Koniec - Darkness Within 1: In Pursuit of Loath Nolder

lubiegrac poradniki Darkness Within 1: In Pursuit of Loath Nolder Dzień 5 - Urwany film - 17 listopada 2011 - Koniec - Darkness Within 1: In Pursuit of Loath Nolder



autor:agusia16

Dzień 5

Urwany film

17 listopada 2011

Wstań, Howard spojrzy na zegarek, spał cztery dni. Po chwili zadzwoni Artur. Dowiesz się od niego, kto jest posiadaczem szukanego przez ciebie numeru telefonu. To Edward Braunbell. Wychodzi na to, że jego posiadłość jest jednym z zaznaczonych na mapie miejsc. Obecnie nazywa się Rowley.

Wejdź do łazienki, na stoliku Howard znajdzie jakąś miksturę. Weź ją i wywal do sedesu. Wyjdź na zewnątrz. Na mapie pojawi się nowa lokacja, na razie tam nie idź. Udaj się do chaty Ivara.

Chata Ivara

Skieruj się do pokoju na górze, tego z kredensami. Zajrzyj do większego kredensu, z listami w przegródkach. Tym razem możesz podkreślić datę 28.11.2011, a w drugim liście E.B. Opuść chatę Ivara i udaj się do rezydencji Clarka Fielda.

Rezydencja Clarka Fielda

Wejdź w drzwi w prawo. Przejdź do przodu. Z lewej strony, zauważysz zamknięte na klucz drzwi. Otwórz je przy pomocy klucza znalezionego w płaszczu. Odkryłeś tajemnicę. Przyjrzyj się szklanemu naczyniu, podejdź do stolika. Spójrz na półki z materią, czyli tworzywem. Po drugiej stronie, na półce, znajdziesz notatkę o hienach cmentarnych oraz pudełko z inną notatką i list. Przyjrzyj się rysunkom na podłodze. Po czym opuść pomieszczenie. Wejdź za zasłonę, do przodu. Trafisz do kolejnego pomieszczenia. Obejrzyj rysunki na stole. Przejdź do przodu, znajdziesz nową kolekcję obrazków, na podłodze zaś kolejny rysunek. Opuść posiadłość i udaj się do posiadłości Edwarda Braunbella.

Posiadłość Edwarda Branbella

Trafiłeś na teren posiadłości Edwarda. Kieruj się przed siebie, dojdziesz do drzwi wejściowych, kliknij na nie. Masz wyjątkowe szczęście, są otwarte. Przyjrzyj się rzeźbie afrykańskiego tubylca, pięknej lampie stojącej na szafce. Skieruj się w lewo do schodów. Wejdź nimi na górę, po czym po do pokoju. Podejdź do komody i otwórz szufladę.

Darknes_Within_36.jpg

Wydostań z niej kartkę z numerem 287. Przyjrzyj się latarce leżącej na komodzie. Jest pokryta błotem. Podejdź do kolejnych drzwi. W pewnym momencie ziemia zacznie drżeć, co przerazi Howarda. Przejdź przez drzwi, a następnie kieruj się schodami na samą górę. Wspinaj się, aż dojdziesz do drabiny. Znalazłeś się w pokoju, w wieży. Na szafce zauważysz do połowy wypełnioną butelkę i bardzo stare czasopismo. Na podłodze znajdziesz gitarę z leżącym na niej utworem na gitarę. Nieco dalej, na pudełku, leży koperta. Podnieś ją. Znajdziesz w niej list, w którym ktoś pisze o znalezisku dotyczącym starych rzeźb z dużą ilością ukrytych schowków. Tym kimś jest Loath Nolder. Na tej samej skrzynce leży następny list, jego też przeczytaj. Mowa w nim o tajemniczym symbolu i pergaminie. To także list Noldera. Po przeczytaniu spójrz na obraz oparty o skrzynie oraz na teleskop. Teraz skoncentruj się na skrzyni z prawej strony. Kliknij na nią, jest zabezpieczona szyfrem, ale ty już go znasz. To numer wypisany na kartce, którą znalazłeś w komodzie - 287. Wpisz go więc, po czym kliknij kwadracik u dołu.

Darknes_Within_37.jpg

Otwórz skrzynię, znajdziesz w niej książkę, przeczytaj ją. Mowa w niej o kulcie "Dzieci Disa", której znakiem rozpoznawczym jest symbol oka. Wewnątrz skrzyni, znajdziesz też dwa fragmenty pieczęci. Wróć do przedpokoju, w którym znalazłeś numer wypisany na kartce, przyjrzyj się roślinie w doniczce, a po dokonaniu przez grę zbliżenia, podłodze. Kliknij parę razy w kilka miejsc na podłodze. Howard stwierdzi, że chyba coś jest pod podłogą. Teraz kliknij na komodę, by ją przesunąć. Odsuń chodnik, a znajdziesz ukrytą klapę w podłodze. Otwórz ją i zejdź na dół. Trafisz do korytarza. Idź do przodu, do jego końca. Spróbuj otworzyć drzwi na wprost, zamknięte na klucz. Obróć się w lewo i spójrz na kratę.

Darknes_Within_38.jpg

Po kliknięciu na nią otworzy się. W środku, znajdziesz klucz i kolejne części pieczęci. Zabierz obydwa przedmioty. Obróć się z powrotem w stronę zamkniętych drzwi i otwórz je przy pomocy zdobytego klucza. Porozglądaj się po pomieszczeniu. Przejdź do przodu i przyjrzyj się symbolowi na podłodze oraz posągom, po obydwu stronach. Wróć w kierunku drzwi, którymi wszedłeś i skręć w prawo. Obróć się i przejdź do drzwi naprzeciwko, a następnie korytarzem do końca, do kolejnych drzwi. Trafisz do pomieszczenia z lektyką.

Darknes_Within_39.jpg

Podejdź do niej i rozsuń drzwiczki. Znajdziesz pięć dysków i metalowy przedmiot. Przyjrzyj się ścianom z sarkofagami. Wróć do pomieszczenia z symbolem na podłodze. Podejdź blisko drzwi wyjściowych, a następnie, przejdź w lewo. Dojdziesz do kolejnych drzwi, tym razem zamkniętych. Musisz je otworzyć. Potrzebne ci do tego będą trzy części pieczęci i metalowe urządzenie. Po włożeniu pieczęci do drzwi i umieszczeniu metalowego narzędzia, należy go przekręcić, używając go jako klucza, tak by znajdował się we właściwej pozycji. Podpowiedzią do tej zagadki jest mapa znaleziona w chacie Ivara, na której z tyłu znajduje się takie same urządzenie, jak na tych drzwiach. Umieść największą cześć pieczęci po prawej stronie, a dwie mniejsze po lewej.

Darknes_Within_40.jpg

W środek włóż metalowy przedmiot i przekręć go trzy razy. Otwórz drzwi. W środku jest jednak zbyt ciemno. Wróć na górę do korytarza i zabierz leżącą na komodzie latarkę. Wróć z nią do podziemi, do ciemnego miejsca. Idź do przodu, aż do momentu ujrzenia postaci, która zbliża się w twoją stronę. Uciekaj do drzwi, ale jak się okaże, są zamknięte. Zostaniesz zaatakowany.

Po chwili Howard budzi się w korytarzu.

Po otrzeźwieniu się z szoku opuść posiadłość Branbella i udaj się do swojego mieszkania.

Mieszkanie Howarda

Podejdź do telefonu i odsłuchaj dziwną wiadomość, po czym udaj się do biura Loatha Noldera.

Biuro Loatha Noldera

Podejdź do biurka i wyciągnij z niego książkę "Wellsmoth - Mity i legendy starożytnego miasta". Czeka cię podkreślanie. W tekście, podkreśl

"zmieniona na Windlapse" i wybierz przycisk "pomyśl, połącz".

W ten sposób dowiesz się o wyróżniającym to miasteczko cmentarzu. Wejdź w mapę, na której wykreślałeś współrzędne i kliknij na nazwę Wolfspray. Wejdź w "umysł Howarda" i połącz:

"Miejsce zaznaczone w Wolfsprey" z "grobowce"

Howard zaproponuje zwiedzenie cmentarza. Wyjdź z biura. Na mapie pojawi się nowa lokacja - cmentarz, udaj się tam.

Cmentarz

Wejdź na cmentarz. Howard stwierdzi jednak, że to miejsce jest za duże. Wyjdź więc i udaj się do bramy na środku. Dojdziesz do budynku z kartoteką osób pochowanych na cmentarzu. Przejdź do przodu i podejdź do półki z lewej strony. Kliknij na książki. Howard przypomni sobie nazwisko Poar. Wejdź w rejestr, jednak nie znajdziesz w nim takowego nazwiska. Powędruj więc dalej, na schody. Przejdź przez drzwi. Przyjrzyj się figurce, książce na szafce, po czym wejdź na schody prowadzące do klapy w suficie. Wejdź do środka, wspinając się do góry, po kamiennych schodach na szczyt. Na górze znajdziesz sztylet, zabierz go i wróć na dół. Przejdź do przodu, obróć się, a zauważysz schowek w podłodze, przy schodach.

Darknes_Within_41.jpg

Kliknij na deski, a znajdziesz notatnik stróża Roberta Harta. Czeka się kolejne podkreślanie. Podkreśl więc następujące słowa:

"z symbolami węża";

"rejestry";

"skrytka"

Darknes_Within_42.jpg

Darknes_Within_43.jpg

Dowiesz się o tajnej skrytce ukrytej pod schodami. Przejdź do przodu i stojąc blisko komody ze świecą, spójrz na dół, pod schody. Kliknij na schowek, zaciął się. Użyj na nim zardzewiałego sztyletu, po czym otwórz skrytkę. We wnętrzu znajdziesz rejestr Samuela Williama Poer. Kolejne wykreślanie. Podkreśl:

"Poer S.W – West Side"

Darknes_Within_44.jpg

W ten sposób poznasz usytuowanie grobowca Poera. Szukaj go w zachodniej części cmentarza. Wyjdź na zewnątrz, idź w prawo, następnie prosto. Skręć w pierwszą uliczkę z prawej strony. Kieruj się do końca uliczki. Po lewej stronie znajdziesz grobowiec Poera. Spójrz na znak na murze i wejdź do grobowca.

Darknes_Within_45.jpg

Tu też zauważysz rzeźby. Zejdź schodami na dół, do drzwi. Spróbuj je otworzyć, niestety zamknięte na klucz. Spójrz na klapę w podłodze. Czeka cię zagadka.

Darknes_Within_46.jpg

Podpowiedzią do niej są symbole, które odbiłeś na kartce przy pomocy kitu i atramentu. Widnieją na niej trzy symbole. Włóż w puste miejsca dyski, które masz w inwentarzu, w odpowiedniej kolejności. W mechanizmie otwierającym drzwi, znajdują się mniejsze płytki, je również odpowiednio musisz poustawiać. W kolejności od lewej: symbol spirali; symbol oka; symbol wagi. Włóż dyski. Aby ustawić symbol oka, obracaj środkowy dysk. Aby ustawić symbol spirali i wagi, obracaj boczne dyski.

Darknes_Within_47.jpg

Po usłyszeniu metalicznego dźwięku i słów aprobaty Howarda, wejdź w drzwi. We wnętrzu Howard poczuje się dziwnie. Wejdź w pierwsze drzwi z prawej strony. Przyjrzyj się trumnom. Za trzecią z nich, od wejścia, znajdziesz linę, zabierz ją. Wyjdź na zewnątrz, na korytarz. Przejdź do drzwi, prosto na końcu korytarza. Detektyw usłyszy dziwne dźwięki dochodzące zza drzwi. Wejdź do kolejnego korytarza z posagami w ścianach, przejdź przez kolejne drzwi. Spójrz na symbol na ścianie.

Darknes_Within_48.jpg

Podejdź do kraty i wejdź za nią. Dotrzesz do pomieszczenia ze studnią. Przyjrzyj się posagom, po czym spojrzyj na studnię. Howard twierdzi, że ktoś woła go z ciemności. Podejdź do kraty i przyczep do niej linę, a następnie wejdź do studni. To miejsce już znasz, byłeś w nim, podczas koszmaru. Wejdź na górę, na schody i idź do ostatniej trumny. Kliknij na nią, wysuwając jej zawartość, po czym otwórz. Zabierz medalion, herb twojej rodziny. Po obejrzeniu go, wejdź do krypty.

Animacja

Koniec

Komentarze :
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners