autor:agusia16
Cancum
Naszą przygodę zaczynamy w Cancum, gdzie Larry ma przygotować się do ślubu. Rozpoczynany wstępem, przypomnieniem tego co wydarzyło się w części pierwszej. Przygodę przypominana nam El Rey, znany z poprzedniej części gry. Prowadząc rozmowę z nim jako Larry, robimy growe fabularne przypomnienie.
Robiąc podsumowanie tego co już widzieliśmy w części pierwszej, w drugiej naszym celem, przynajmniej chwilowo jest ożenek z córką El Reya, któremu pękła struna w gitarze, a my musimy temu jakoś zaradzić. Musimy także szykować się do ślubu, w tym wdziać na siebie nowy weselny garnitur.
W międzyczasie sposób gry przedstawiany jest w samouczku. Udajemy się do ruin willi, czyli w prawo.
Mamy bowiem zająć się dalszą częścią przygotowań do śluby, by wypełnić przepowiednię. Przechodzimy nieco w prawo, by znaleźć się przy drabinie i zejściu na dół, do miejsca, gdzie teraz mieszka Larry. Klikamy dwa razy lewym przyciskiem myszy i schodzimy do pokoju Larry’ego, któremu znowu przypomni się Faith, za której zniknięcie, a i pewnie śmierć, teraz się obwinia.
Na początek klikamy prawym przyciskiem myszy (zgodnie z poleceniami gry) na bieliznę Faith, po czym zabieramy świeczkę. Postępując ponownie zgodnie z poleceniami, rozglądamy się po pokoju i z telewizora podnosimy zapałki. W ekwipunku łączymy zapałki ze świeczką, by ją zapalić. Stawiamy świeczkę na ołtarzyku Faith.
Larry będzie miał ochotę rozpocząć przygotowania do ślubu, ale Pi ma jeszcze dla niego test, o który kiedyś sam prosił. Wybór odpowiedzi jest w tym przypadku dowolny. Oto przykładowe:
Ile płci mamy: tyle żeby starczyło dla każdego;
Twój przyjaciel ma depresję, co mu zalecasz: wyjść i zaczerpnąć świeżego powietrza
Kolega z pracy rzuca szowinistyczny żart. Jak reagujesz? - Nie ma pracy
To jak odpowiesz nie ma dla fabuły znaczenia.
Po teście gra przenosi się na chwilę do siedziby Prune, gdzie dowodzi już pan Wang, który oczekuje od Narii, że ta będzie pracować nad algorytmem Faith, który jest mu bardzo potrzebny.
Gra ponownie przenosi się do Larry’ego, którego Pi informuje o tym, że może robić telefonem zdjęcia, a potem używać ich do własnych celów. Larry postanawia przetestować aparat na sobie.
Wiemy zatem, że niektóre przedmioty nie można zabrać, ale można im zrobić zdjęcie. Robimy zdjęcie bielizny.
Dowiadujemy się także, że Pi pobrała nową aplikację, która wskazuje wszystkie zadania, które Larry musi wykonać w kwestii przygotowań do ślubu (zadania już na stałe zostaną w grze, rodzaj notatnika). Teraz znów rozglądamy się po pokoju. Zabieramy tubkę lubrykanta. Ponownie wciskamy czerwony przycisk, a na dobre zepsujemy urządzenia. Zabieramy z niego drut. Możemy jeszcze rozejrzeć się po pokoju. W klatce jest garnitur Larry’ego, ale klatki nie otworzymy.
Opuszczamy więc pokój i udajemy się na zewnątrz. Teraz w pobliżu siedzi El Rey, więc dajemy mu drut, by naprawił gitarę, a właściwie Larry robi to sam. Przechodzimy w lewo.
Możemy się rozejrzeć po terenie. Zaglądamy także w otchłań, widać plażę. Wracamy do ściany.
Tym razem stoi tu osiołek. Zabieramy puszki przyczepione do jego ogona – puszki powiązane sznurkiem. Bierzemy też patyk oraz piłkę do siatkówki. Przechodzimy w prawo, do baru Leftiego.
Rozmawiamy z nim. Może zająć się wykarmieniem gości na weselu, ale problem w tym, że maszyna do mielenia mięsa się zacięła.
Smarujemy zatem korbkę lubrykantem z tubki. Zabieramy plastikowe butelki – garść butelek plastikowych oraz wiosło.
Wracamy do ruin willi i podchodzimy do El Reya, z którym rozmawiamy. Otrzymujemy klucz do garderoby – inny klucz.
Wracamy do pokoju, otwieramy kluczem od El Reya kłódkę i zakładamy garnitur ślubny. Larry znajdzie w nim drugi klucz. W ekwipunku będziemy teraz mieć jeden klucz i drugi.
W międzyczasie odezwie się Pi, która otworzyła plik, z którego Larry dowiaduje się, że Faith żyje i jest gdzieś na oceanie. Larry postanawia zbudować łódź i uciec z Cancum.
Opuszczamy pokój i przechodzimy na plac, na którym ma odbywać się ślub. Zaglądamy pod obrus stolika, na którym stoi już kiełbasa przygotowana przez Leftiego. Larry zauważy kółko i zaciągnięty hamulec. Przesuwamy więc stolik na kółkach, klikając na hamulec, by go zwolnić, a następnie zrzucamy stolik w otchłań.
Wracamy teraz do ściany, a następnie przechodzimy na plażę.
Robimy zdjęcie blatowi stołu – zdjęcie blatu stołu. Spoglądamy na plakat wiszący na ścianie, dotyczący budowania tratwy.
Pi zainstaluje nową aplikację, służącą właśnie budowaniu i tworzeniu potrzebnych Larry’emu rzeczy.
Zabieramy puste butelki plastikowe. Podnosimy wodorosty. Bierzemy także róg narwala. Zaglądamy do jego pyska, z którego również zabieramy plastikowe butelki. W ekwipunku łączymy łopatę do pizzy z patykiem, otrzymując wiosło z mocowaniem.
Teraz możemy już zbudować naszą tratwę. W tym celu wchodzimy na nasz telefon i klikamy na aplikację z rysunkiem młotka i piły a potem na statek, tratwę.
Umieszczamy po kolei od góry:
- zdjęcie deski;
- róg narwala;
- zdjęcie bielizny;
- tonę butelek;
- puszki na sznurku;
- wiosło na mocowaniu
Następnie klikamy przycisk „GO”.
Larry zbuduje tratwę, łódź, którą teraz możemy odpowiednio nazwać. Jak to zrobimy, nie ma znaczenia, jest to w grze dowolne. Możemy jeszcze wykonać dodatkowe zadanie, czyli wziąć sobie coś co umili nam podróż, albo odpłynąć od razu. Wypływamy na poszukiwanie Faith. Larry zatrzyma się na środku oceanu, zbliża się burza.
Zabieramy PiPhone Faith.
Larry użyje telefonu i spróbuje porozmawiać z Pi, ale niewiele się dowie. Przyjdzie jednak burza, którą Larry przeżyje. Wyląduje na wyspie Kalau’a.