autor:agusia16
New Lost Wages
Sytuacja wymknie się nieco z pod kontroli. Wang zorientuje się, że Pi Larry'ego zjednoczyła się z algorytmem, zabierze telefon i umieści z PiBocie. Faith i Larry trafią do klatek, ale Nari stara się im jakoś pomóc. Wyłączy monitoring i wspomina coś o ruchu oporu.
Zaglądamy do ekwipunku, w którym teraz znajdują się jedynie klucze - jeden i drugi klucz. Otwieramy nim klatkę Larry'ego. W jego kieszeni zostanie tylko jeden klucz. Wychodzimy z klatki i otwieramy kluczem klatkę Faith.
Ta twierdzi, że lochy pod Prune są ogromne. Trzeba jakoś znaleźć Nari, która może zostawiła jakieś wskazówki.
Zabieramy notatkę. Oglądamy ją, by zobaczyć jakiś labirynt wielu korytarzy z oznaczeniami strzałkami. Pokazujemy notatkę, która jest mapą Faith.
Kobieta postanowi udowodnić Larry'emu, że z jej orientacją wcale nie jest tak źle. Lary zostanie sam.
Teraz czeka nas wędrówka przez labirynt korytarzy, więc warto go sobie zapisywać. Ważne jest stosowanie się do mapy, słuchanie dźwięków jakie dochodzą do naszych uszu w danym pomieszczeniu. Na mapie zaznaczone są ważne elementy w danym pomieszczeniu, strzałka wskazuje, żeby nie iść w tym kierunku. Na owej mapie są także zaznaczone zarówno rysunki oznaczające dźwięki, które słyszymy po wejściu do jakiegoś pomieszczenia, ale i rysunki istotnych przedmiotów w danym pokoju. Należy również pamiętać, że pierwsze pomieszczenie, od którego zaczynamy, wchodzimy do labiryntu, także się liczy. Wychodząc a następnie wchodząc z powrotem, zmieniamy układ.
Nie da się dokładnie opisać jak przejść ten etap gry, pokój po pokoju, bo układ jest nieco losowy, zmienia się, ale opisałam Wam w jakim kierunku nie należy iść, gdy w pokoju znajdują się jakieś charakterystyczne przedmioty lub pojawia się dźwięk. Oto ta lista. Mam nadzieję, że będzie trochę pomocna.
Nie wchodzimy w drzwi określane jako północ, gdy:
- słyszymy dźwięk jadącego pociągu, albo dźwięk iskrzących się przewodów elektrycznych, luźnego kabla;
- widzimy w pokoju dziurę myszy, chiński znak, iskrzący kabel pod napięciem i czerwone światło;
Nie wchodzimy w drzwi prowadzące na południe gdy:
- słyszymy dźwięk jadącego samochodu oraz jęki ludzi;
- widzimy w pokoju trzy strzałki skierowane w prawo, pułapkę na myszy oraz niebieskie światło;
Nie wchodzimy w drzwi prowadzące na zachód, gry:
- słyszymy szczekanie psa lub muzykę w oddali'
- widzimy trzy strzałki w lewo, czerwoną lampkę oraz żarówkę;
Nie wchodzimy w drzwi kierujące na wschód, gdy:
- słyszymy odgłos spłukiwania wody w toalecie lub syrenę wozu policyjnego;
- widzimy żarówkę, zieloną lampkę, znak ostrzegawczy z dinozaurem, rura, która ma dziurę
Radą jest zapisywanie sobie wszystkich poprawnych przejść, choć mam wrażenie, że czasami układ przedmiotów i innych potrzebnych elementów, zmienia się. Radzę zatem wsłuchiwać się w dźwięki i zwracać uwagę na przedmioty.
Naszym celem są drzwi z okienkiem na górze. Pukamy w nie.
Ktoś za nimi będzie chciał hasło, ale i tak bez niego, prowadząc rozmowę, mówiąc, że wcale nam jest ono nie potrzebne, w końcu znajdziemy się w ruchu oporu. Lefty jako ElComendante, Fait i Nari mają plan. Na początek należy znaleźć BJ-a i wyciągnąć od niego plan.
Zabieramy kartę dostępu Prune oraz znak toalety. Rozmawiamy z każdą postacią tu się znajdującą.
Od Nari dowiemy się, że przemytniczka czeka na nas w łazience damskiej. Dowiemy się także, że wejście do ciemnej sieci znajduje się w tunelach biegnących pod New Lost Wages. Pomóc może nam ktoś w siedzibie.
Larry dostanie także od Nari "portfel", który musi napełnić kryptowalutą z kryptowalitomatu. Wchodzimy do tunelu, by znowu znaleźć się w miejscu z klatkami. Używamy karty dostępu na drzwiach z prawej, by je otworzyć. Znajdziemy się w nowej części tunelu. Zabieramy kable leżące na podłodze.
Wracamy do tunelu (pomieszczenie z klatkami) i ponownie wchodzimy do labiryntu.
Tym razem naszym celem jest odnalezienie toalety, drzwi, w których brakuje tabliczki z oznaczeniem.
Postępujemy podobnie jak w poprzednim przypadku. W tym wypadku, przynajmniej w moim, wystarczyło się nieco pokręcić.
Odnajdujemy drzwi z hakiem, na którym wieszamy tabliczkę z oznaczeniem damskiej toalety. Larry zapuka. Rozmawiamy z przemytniczką, którą okaże się znajomy tranwestyta. Po ponownej rewizji osobistej Larry zdobędzie łańcuch blokowy.
Wracamy do pomieszczenia z klatkami i wchodzimy w drzwi z prawej, które otwieraliśmy za pomocą karty dostępu. Wędrujemy cały czas do przodu, przechodząc przez kolejne drzwi, aż dotrzemy do pomieszczenia z maszyną zwaną kryptowalutomatem. Używamy na niej łańcucha blokowego. Wkładamy go do otworu na dole. Używamy portfela na krtptowalutomacie, napełniając go.
Wracamy do pokoju z klatkami i ponownie wchodzimy labiryntu.
Tym razem musimy znaleźć pokój BJ-a. Tu formą podpowiedzi jest to co mówiła nam Nari.
Wiemy bowiem, że szła najpierw na północ i wyszła przez drzwi północne, ani razu się nie obróciła i wróciła z powrotem przez te same drzwi, szła w każdym kierunku dwa razy, ale poszła drugi raz w tym samym kierunku dopiero wtedy, gdy już szła raz w tym samym kierunku, i najważniejsze, nigdy nie szła w kierunku niezgodnym z ruchem wskazówek zegara.
Poprawna kombinacja powinna wyglądać tak, choć w waszym przypadku może być inaczej:
północ , wschód , południe , zachód , zachód , północ , wschód i południe
Trafimy do pokoju z zamkniętym w klatce BJ-em.
Rozmawiamy z nim.
Gdy zakończy rozmowę, zagadujemy go ponownie i zaczynamy chwalić, mówimy, że jest najlepszym aktorem, że powinien zająć rolę szefa w organizacji ruchu oporu. Zgadzamy się z mim przyjaźnić.
Pyta o dzień urodzin. Mówimy, że 23. Oczywiście to prawda.
BJ pójdzie z Larrym, chcąc zostać szefem organizacji. Poznajemy hasło, które brzmi "Olewam". BJ staje z boku, a my działamy dalej.
Dajemy notatkę - mapę Lefty'emu, a ten ją teraz nieco zmodyfikuje.
Teraz układ jest nieco trudniejszy. Tym razem w pomieszczeniach musimy zwracać uwagę zarówno na przedmioty i na dźwięki. Układ na mapie wygląda następująco:
Nie możemy iść na południe gdy:
- słyszymy dźwięk jadącego samochodu i widzimy niebieską beczkę;
- widzimy czerwoną lampę i trzy strzałki w lewo;
Nie możemy iść na północ gdy:
- słyszymy dźwięk jadącego pociągu i dźwięk muzyki w oddali;
- słyszymy dźwięk spuszczanej wody w toalecie i widzimy żarówkę;
- widzimy czerwoną lampę i przeciekającą rurę;
Nie możemy iść za zachód, gdy:
- słyszymy dźwięk policyjnej syreny i widzimy znak ostrzegawczy z rysunkiem dinozaura;
- widzimy trzy strzałki skierowane w prawo oraz zieloną lampę;
Nie możemy iść na wschód, gdy:
- słyszymy szczekanie psa, słyszymy dźwięk iskrzenia kabla od napięciem, albo go widzimy;
- słyszymy jęki i widzimy chiński znak;
- widzimy dziurę myszy i pułapkę na myszy.
Te znaki powinny występować zarówno w formie dźwięku, jak i obrazu, więc jeśli w pomieszczeniu znajduje się tylko jedno z nich to pójście w danym, zakazanym kierunku jest możliwe.
Wchodzimy w drzwi Tor, klikamy na nie, aby wejść do bramy ciemnej sieci.
Klikamy na terminal, po czym wybieramy produkt. Wybieramy łącznik żeńsko - żeński. Wybieramy formę płatności - "mój gruby portfel". Kończymy transakcję.
Zabieramy łącznik żeńsko - żeński.
Wracamy do tunelu, wybierając powrót do siedziby. Teraz nie musimy już wędrować po labiryncie. Klikamy tylko na dół ekranu - do siedziby rewolucjonistów. Rozmawiamy z Nari.
Przybliża dalszy plan dotyczący PiBotki. Larry jest gotowy na zabranie PiBotki do siedziby Wanga, ale Faith nie chce z nim iść.
Rozmawiamy z nią. Wybieramy jakąś opcję. Ja wybrałam ratowanie Pi.
Faith odchodzi, a Larry i Nari ruszają do siedziby Wanga, gdzie prototyp Pi Botka i SI Pi już działają.
Rozmawiamy z Wang'em.
Wkrótce PiBotka wykończy Wang'a, a Narii zemdleje. Napalona Pibotka pragnie jedynie Larry'ego.