Torment: Tides of Numenera to gra cRPG zaprojektowana jako duchowy spadkobierca kultowego Planescape Torment. Produkcję opracowało znane z Wasteland 2 studio inXile. Głównym projektantem był Colin McComb, czyli człowiek, który odegrał kluczową rolę przy produkcji pierwowzoru. InXile nie posiada praw do marki Planescape, więc następcę Tormenta osadzono w innym świecie. Wybór padł na uniwersum Numenera, czyli gry fabularne autorstwa Monte Cooka – legendarnego projektanta, który opracował Dark•Matter, Arcana Unearthed, Ptolus i kilkadziesiąt dodatków do stołowego Planescape, jak również współtworzył trzecią edycję Dungeons & Dragons. Akcja osadzona jest w odległej przyszłości na Ziemi, miliardy lat od dnia dzisiejszego, a ukazany świat łączy elementy fantasy oraz science-fiction. Większość mieszkańców naszej planety żyje w tych czasach na poziomie cywilizacyjnym odpowiadającym średniowieczu, ale jednocześnie otaczają ich pozostałości dawnych, bardziej zaawansowanych cywilizacji. Niektóre z tych reliktów przeszłości są przydatne, pomagając w transporcie, komunikacji czy obronie. Inne z kolei stanowią śmiertelne zagrożenie. W trakcie przygód gracze natkną się m.in. na zmodyfikowane genetycznie monstra, chmury oszalałych nanobotów czy istoty przywiezione z innych planet. W grze zaimplementowany został bardzo rozbudowany system wyborów moralnych odzwierciedlany przez tzw. Tides, który wpływa na otaczający nas świat, statystyki znajdowanych przedmiotów czy też reakcje spotykanych w czasie wędrówki bohaterów niezależnych. Oprócz tego podejmowane przez nas decyzje wpływają na charakter podróżujących z nami towarzyszy, a także mogą sprawić, że kompani zwrócą się przeciwko nam. Pod względem mechaniki rozgrywki inXile oparło się na rozwiązaniach stołowego pierwowzoru, ale nie jest to pełna adaptacja papierowych zasad. Zamiast tego opracowany przez Monte Cooka system posłużył jedynie jako fundament do stworzenia czegoś bardziej dopasowanego do potrzeb gry komputerowej. Walki rozgrywane są w czasie rzeczywistym z aktywną pauzą. Wraz z kolejnymi przygodami bohaterowie zyskują punkty doświadczenia, które wydajemy następnie na rozwój ich umiejętności. Mocną stroną Torment: Tides of Numenera jest ścieżka dźwiękowa. Muzykę w grze skomponował Mark Morgan, czyli muzyk odpowiedzialny za soundtracki w Planescape Torment, Fallout, Fallout 2 i Fallout: New Vegas. Silnikiem graficznym zastosowanym w produkcji studia inXile jest Unity, a cała rozgrywka została przedstawiona w rzucie izometrycznym (2D).
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Torment: Tides of Numenera - komentarze (2):
polecam gorąco :)
Ja jestem leniuch a tutaj przerazajaca jest ilosc czytania tekstu :P