autor:agusia16
Wyspa Kalau'a jeszcze raz
Udajemy się w stronę toalet, a następnie do podnóża wulkanu, do Nory. Oddajemy Norze sprzęt do wspinaczki.
Wkrótce go użyje, a my zobaczymy przed sobą drabinę prowadzącą na górę, do wulkanu.
Okaże się, że na wulkanie mieszka jakiś mężczyzna o imieniu Nono.
Rozmawiamy z nim.
Niestety Nono blokuje nam dostępu do groty wulkanu. Dowiemy się, że planuje podbić świat, ale wyraźnie przeraża go pianino. Trzeba to wykorzystać.
Schodzimy zatem do podnóża wulkanu, stawiamy zabawkowy magnetofon (z muzyką na pianinie) na generatorze, a Larry włączy go i muzyka z pianina przegoni Nono.
Wchodzimy zatem na górę, do wulkanu. Wchodzimy do jaskini, zaglądamy (klikamy) do szczeliny, a Larry znajdzie fragment klucza - jądro. Otrzymamy osiągnięcie: Marquis'Keystone.
W między czasie obejrzymy scenkę, w której Wang razem z Nari testują BiBota. Gra ponownie przeniesie się do Larry'ego.
Udajemy się teraz w stronę hotelu. Przechodzimy do dżungli. Klikamy na litere "G" na kolumnie, a Larry, zgodnie ze wskazówkami markiza wkrótce znajdzie grób Lady Gobbledick.
Używamy na grobie łopaty, ale stanie się nieszczęście i cześć ziemi, wraz grobem i rzecz jasna trumna, spadnie, po czym odpłynie.
Larry stwierdzi, że widzi stąd trumnę, ale trzeba ją jakoś namierzyć.
Wracamy do hotelu i udajemy się na taras obserwacyjny. Tu podchodzimy do teleskopu i używamy go. Rozglądamy się.
Trumna znajduje się między Muffington Island a Gofuku Island. Niestety Pi nie będzie mogą im ich wprowadzić na mapę, Larry musi sam określić to miejsce.
Spoglądamy zatem na mapę. Robimy to. Właściwie miejsce na mapie, właściwe współrzędne to -3.1.
Udajemy się tam zatem.
Ocean - trumna
Zaglądamy do trumny. Możemy się rozejrzeć spoglądając na portmonetkę, pomarszczoną dłoń, wachlarz, kolczyk, czy grzebień we włosach. Istotna jednak jest notatka leżąca pod wachlarzem.
Dowiemy się z niej, że Lady miała problemy z oddychaniem.
Zaglądamy do jej żuchwy, a właściwie na nią klikamy, by otworzyć jej usta. Następnie zaglądamy do gardła. Larry znajdzie kolejną część klucza - fragment klucza - trzon. Przy okazji do ekwipunku trafi także notatka cockburna - strona 3, mamy też stronę 2 i pierwszą notatkę oraz zwój. Otrzymamy osiągnięcie Marquis' Keystone.
Gra przeniesie się na chwilę do Wanga i Nari, która odkryła nagranie Faith dotyczące jej algorytmu, którego położenie zna jedynie ona. Następnie wrócimy do Larry'ego, na Kalau'a.
Wyspa Kalau'a
Tu Pi znów wypytuje Larry'ego jakby wyglądało tym razem kolejna część dnia z ukochaną kobietą. Odpowiadamy na jej pytanie, bardzo dowolnie.
Ponownie wchodzimy w mapę w telefonie i tym razem udajemy się na niewielką wyspę o współrzędnych -13 -9.
Ocean - deska
Tu znajdziemy deskę, zabieramy ją.
Wracamy na wyspę Kalau'a.
Wyspa Kalau'a
Wędrujemy do dżungli. Kładziemy na otchłani deskę.
Zbudujemy most, po którym przechodzimy na plażę. W tle słyszymy dźwięki świni. Zabieramy procę.
Wracamy z powrotem, w stronę deski. W ekwipunku łączymy bułkę z wódką. Otrzymamy bułką nasączoną alkoholem. Kładziemy ją na kamieniu.
Odchodzimy w stronę hotelu, słysząc, że świnka już skosztowała naszej bułki. Wracamy zatem do kamienia, gdzie znajdziemy pijaną świnię, którą Larry nazwie Pigbert, zabieramy ją.
W ekwipunku łączymy czarny strój fetyszowy z czerwoną farbą, który teraz będzie wyglądał jak strój Swingle'a. W ekwipunku będziemy mieć czerwony strój fetyszowy. Zakładamy go na Pigberta, po czym używamy na Pigbercie markera permanentnego. Na razie zrobiliśmy tu wszystko, więc wracamy na Gofuku Island, do graczy W LAPR (-3 -2).