Vagen - Dzielnica muzyczna (jesień 1937 i 2005) - Syberia: The World Before - 100% osiągnięcia

lubiegrac poradniki Syberia: The World Before - 100% osiągnięcia Vagen - Dzielnica muzyczna (jesień 1937 i 2005) - Syberia: The World Before - 100% osiągnięcia



autor:agusia16

Vagen - Dzielnica muzyczna - Jesień 1937 i 2005 

Dana oraz Kate 

Dana

Danę spotkamy ponownie jak rozmawia z Juntą, martwiąc się, że nie ma znaku życie od Leona, który wyruszył z wyprawą początek. Rozmowę z Juntą przerwie Fram Beckmann.

Rozmawiamy z nią, wybierając dowolną opcję dialogową.

Dyrektorka zaproponuje, by Dana przyjrzała się urządzeniom, które są obecnie konserwowane.

Naszym celem jest porozmawiamy z Frau Beckamnn, więc wędrujemy na schody, do fortepianu, gdzie rozmawiamy z dyrektorką. Rozmawiamy z nią na każdy temat. Otrzymamy klucz do wieży zegarowej - klucz do pomieszczenia technicznego.

Syberia_152.jpg

Pojawi się też informacja o możliwości przełączenia między postaciami. Pojawią się nowe cele, część to cele, to są cele Kate. Udajemy się zatem do pomieszczenie technicznego na wieży zegarowej. Otwieramy drzwi za pomocą klucza do pomieszczenia technicznego.

Syberia_153.jpg

Spoglądamy na zapasowe części, po czym rozmawiamy z konserwatorem, a pojawi się nowy cel jako Kate.

Usłyszymy także Kate, która powie, że gdzieś w wieży znajduje się wejście do wieży zegarowej, do mechanizmów.

Próbujemy otworzyć windę.

Syberia_154.jpg

Kate będzie wiedzieć, że jedzie ona na wieżę zegarową. Będzie chciała ją znaleźć. Przestawiamy na Kate.

Kate

Pojawi się nowy cel. Musimy zapytać rektora o plac muzyczny, i automaty na nim. Dzwonimy zatem dzwonkiem i rozmawiamy z rektorem na każdy temat. Po czym wychodzimy na zewnątrz. Udajemy się teraz z miejsce, gdzie kiedyś Daną wchodziliśmy do pomieszczenie technicznego. Teraz jest tu kawiarnia. Przechodzimy na jej tyły i spoglądamy na drzwi, na ich górę.

Kate powie, że będzie mogła tamtędy przejść, tylko musi tam jakoś dosięgnąć.

Podchodzimy zatem do stojącego tam kosza na śmieci i przesuwamy go w stronę drzwi. Wchodzimy na kosz, a Kate przejdzie przez okienko w drzwiach.

Syberia_155.jpg

Teraz musi znaleźć windę. Przechodzimy więc przed siebie. Przeglądamy się pudełkom na półkach, przesuwamy pudełko, i odnajdujemy wejście do windy. Przesuwamy półką maksymalnie w lewo. Jeden cel mamy za sobą.

Syberia_156.jpg

Wchodzimy do windy, a Kate sama ją uruchomi. Przechodzimy nieco do przodu, wchodzimy po drabinie na górę, po czym przechodzimy w lewo, aż do urządzenia. Przyglądamy się mu.

Syberia_157.jpg

Klikamy, by zrobić przybliżenie urządzenie, po czym ciągniemy za prawą i za lewą dźwignię.

Klucz zostanie włożony do otworu. Otworzy się szybka z przyciskiem.

Wciskamy czerwony przycisk.

W ten sposób silnik zacznie działać.

Syberia_158.jpg

Przechodzimy za urządzenie, z prawej strony, do kolejnej drabiny. Schodzimy na niższy poziom. Z szafki z czerwoną skrzynką zabieramy część mechaniczną.

Syberia_159.jpg

Przechodzimy w tył i kręcimy kołem aż do oporu, otwierając drzwi, którymi wylatywały mechaniczne ptaki. 

Syberia_160.jpg

Wracamy drabiną na górę, przechodzimy za urządzenie z lewej, schodzimy po drabinie, aż do windy. Wracamy na dół, wychodzimy na zewnątrz. Tym razem otwieramy sobie po prostu drzwi i przechodzimy w lewą stronę, przyglądając się furgonetce, która blokuje dostanie się do mechanizmu.

Syberia_161.jpg

Przyglądamy się jej bliżej, bowiem musimy się jej jakoś pozbyć. Nowym celem jest oczyszczenie drogi do mechanizmu. Spoglądamy na numer telefonu - 5 123 888 321.

Syberia_162.jpg

Wracamy do Akademii Muzycznej i dzwonimy pod ten numer.

Syberia_163.jpg

Po chwili zobaczymy, jeśli wyjdziemy, jak mężczyzna przestawia furgonetkę.

Podchodzimy zatem do tegoż mechanizmu. Widzimy, że jest zamknięty, a my potrzebujemy czterocyfrowy kod.

Syberia_164.jpg

Żeby go poznać, musimy przestawić na Danę. Robimy to zatem.

Dana

Opuszczamy pomieszczenie techniczne i wychodzimy na ulicę. Przechodzimy w lewo, do mechanizmu, przy którym kuca konserwator. Rozmawiamy z nim, po czym zerkamy na mechanizm. Jest otwarty, a drzwiczki leżą na chodniku. Musimy na nie spojrzeć obracając kamerę. Ponieważ są one odwrócone, kod jako Kate musi być przesunięty i jest to - 9708.

Syberia_165.jpg

Przestawiamy zatem na Kate.

Kate

Skoro już wiemy jak brzmi kod, ustawiamy go w mechaniźmie.

Syberia_166.jpg

Skrzynka otworzy się, a my zobaczymy wnętrze mechanizmu, które musimy teraz ustawić. Na środek kładziemy schemat (choć tak prawdę powiedziawszy nie jest ona wcale potrzebny). Do ustawienie, naprawy, mamy dwie tuby po lewej i po prawej stronie. Na koniec musimy jeszcze zająć się dźwigniami i wcisnąć przycisk na środku. Jeśli wszystko będzie dobrze ustawione, pojawi się krótka animacja. 

Zaczynamy od lewej tuby. Pamiętajmy, że w razie potrzeby możemy użyć znaku zapytania. Aby wiedzieć jak ta tuba ma wyglądać musimy na chwilę przestawić na Danę i przyjrzeć się owej tubie, tej z lewej. Najlepiej zrobić jej zdjęcia, choćby telefonem, albo screena i po prostu odwzorować. 

Dana

Przyglądamy się lewej tubie, sprawdzamy układ jej elementów, a także to które dziurki mają być otwarte, a które zamknięte. Wracamy do Kate.

Syberia_168a.jpg

Kate

Przyglądamy się tubie. Jej cztery elementy można obracać za pomocą pokręteł z prawej. Musimy je ustawić tak jak to widzieliśmy Daną. Następnie za pomocą wajch po jednej i drugiej stronie, możemy otwierać i zamykać dziurki. Ustawiamy wszystko tak jak na screenie. Następnie spoglądamy na prawą tubę.

Syberia_167.jpg

W tym przypadku układ wygląda nieco inaczej. Musimy poprzesuwać zatyczki zasłaniające dziurki. Znowu przestawiamy na Danę.

Dana

Jako Dana przyglądamy się prawej tubie. Zapamiętujemy układ, robimy zdjęcie czy screena, albo jako Kate korzystamy ze schematu. Przestawiamy na Kate.

Syberia_169_a.jpg

Kate

Teraz gdy już wiemy jak wygląda układ, powtarzamy go.

Syberia_169.jpg

Następnie spoglądamy na środek. Na początek przesuwamy dużą rączkę w prawo, w dół, po czym zerkamy na mniejszą, z lewej, którą przesuwamy w górę. Na koniec wciskamy wielki przycisk na środku. Gdy wszystko będzie zrobione prawidłowo, otrzymamy potwierdzenie, kamera będzie się poruszać na tak, a po chwili zobaczymy krótką cutscenkę. Połowę mamy za sobą. 

Syberia_170.jpg

Przechodzimy teraz do automatu przy posągu kobiety z wiolonczelą. Także potrzebny nam kod.

Syberia_171.jpg

Przestawiamy zatem na Danę, by nią poznać właściwy kod.

Dana

Zostawiamy automat, przy którym staliśmy i przechodzimy zatem do tego przy rzeźbie kobiety z wiolonczelą. Rozmawiamy z konserwatorem, po czym obracamy kamerę i sprawdzamy drzwiczki, na którym znajduje się kod - 1, 9, 7, 3.

Syberia_172.jpg

Przestawiamy zatem na Kate.

Kate

Jako Kate ustawiamy poznany właśnie kod na drzwiach, czyli 1973, a skrzynka automatu się otworzy.

Syberia_173.jpg

Sprawdzamy kolejny panel, gdzie czeka nas kolejna zagadka. Układ jednak tych metalowych części z literami, musimy poznać, a zrobimy to jako Dana. Przestawiamy zatem na nią. 

Syberia_174.jpg

Dana

Jako Dana przyglądamy się układowi, zapamiętujemy go, robimy screena.

Syberia_175.jpg

Przestawiamy na Kate. 

Kate

Naszym celem jest przesunięcie tych metalowych elementów z literami na właściwe pole. Na tych elementach muszą znajdować się odpowiednie litery, takie jak widzieliśmy jako Dana. Do przesuwania służą drążki po jednej i drugiej stronie, zaś suwaki do przesuwania liter. Żeby się to udało, drążek musi znajdywał się w środku metalowego elementu. 

Zaczynamy:

- górny suwak z prawej strony umieszczamy w pierwszym prawym elemencie i przekręcamy suwakiem na literę A, po czym obniżamy go o jedno pole w dół; wysuwamy drążek; podnosimy drążek do góry, po czym wsuwamy go do drugiego elementu z prawej, ustawiamy na nim literę D, wracamy z pierwszym elementem, drążek umieszczamy głębiej, by połączyć dwa elementy ze sobą; przesuwamy obydwa elementy na poziom przedostatniego kwadratu na dole; wysuwamy drążek, po czym wsuwamy go do pierwszego elementu z prawej i ustawiamy na właściwej pozycji, wysuwamy drążek; 

Syberia_176.jpg

- teraz przechodzimy na lewą stronę. Wkładamy drążek w obywa elementy i na drugim, tym bliżej środka za pomocą pokrętła ustawiamy literę G; przesuwamy obydwa panele maksymalnie jak możemy (blokuje je drugi drążek); wysuwamy drążek nieco, by był tylko w lewym elemencie, po czym przestawiamy na literę C i podnosimy do góry na trzeci kwadrat od dołu; wracamy do prawego dolnego drążka, podnosimy go do góry i umieszczamy w elementach z literą G i D i obydwa obniżamy na sam dół;

Syberia_177.jpg

- wysuwamy drążek i przesuwamy element z literą  D na właściwe miejsce, czyli drugi kwadrat od dołu wracamy do lewego drążka. Na koniec ustawiamy jeszcze drążki tak jak na screenie i wciskamy zielony przycisk, a zadanie zostanie wykonane. 

Syberia_178.jpg

Został tylko jeden panel, więc przechodzimy nieco w prawo i klikamy na pokrętło, wyważając drzwi.

Syberia_179.jpg

Teraz spoglądamy na wnętrze. Umieszczamy u góry przedmiot, który zabraliśmy w wieży zegarowej. Po czym klikamy zielony przycisk, a wszystkie mechanizmy zostaną naprawione.

Syberia_180.jpg

Pozostał nam jedynie jeden cel, zagranie na pianinie. Udajemy się na miejsce. Klikamy na fortepian, po czym na klawisze, a otworzą się części.

Syberia_181.jpg

Spoglądamy przekręcając kamerą na lewą stronę, klikając na róg koła.

Syberia_182.jpg

Zobaczymy zębatki. Przekręcamy środkową tak by uchwyt znajdował się w pionie. Następnie przesuwamy suwaki po bokach do środka.

Syberia_183.jpg

Otworzy się schowek, z którego wyjmujemy zepsuty automat i umieszczamy Oskara. Następnie przyglądamy się dźwigni, obniżamy ją w dół a fortepian będzie gotowy do użycia.

Syberia_184.jpg

Klikamy zatem na niego, umieszczamy nuty i ponownie klikamy na pianino, by zagrać.

Syberia_185.jpg

Kate zagra hum Vaghen, po czym skojarzy, że ten hymn i melodia na pozytywce to to samo. Będzie chciała go poznać akta Dany, z którą może być spokrewniona.

Komentarze :

Inne poradniki:

Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners