Vagen, schronisko Silberspigiel (jesień 2005), część 2 - Syberia: The World Before - 100% osiągnięcia

lubiegrac poradniki Syberia: The World Before - 100% osiągnięcia Vagen, schronisko Silberspigiel (jesień 2005), część 2 - Syberia: The World Before - 100% osiągnięcia



autor:agusia16

Vagen, schronisko Silberspiegel (cześć 2)

Jesień 2005

Kate

Pytamy Lenii czy sądzi, że Dana żyje, czy może zostawiła coś po sobie.

Dowiemy się o kufrze, który znajduje się na poddaszu.

Pojawią się kolejne cele. Poboczny, w którym mamy dowiedzieć się coś na temat regionu przez otwarciem kufra, a podstawowy to odnalezienie kufra Junty na strychu. 

Na początek schodzimy schodami na wprost.

Syberia_92.jpg

Klikamy na bramkę przez nami, by Kate do niej podeszła, po czym sprawdzamy tabliczkę z prawej oraz  patrzymy przed siebie, na szklak prowadzący na drugą stronę karu.

Dowiemy się, że ścieżka w góry została zamknięta, ze względu na niedawne odkrycie na Przełęczy Diabła.

Syberia_93.jpg

Wracamy z powrotem na taras i tym razem przyglądamy się teleskopowi.

Syberia_94.jpg

Aby go użyć, musimy wrzucić monetę. W tym celu zerkamy na dolną część teleskopu i wrzucamy monetę (portfel), a następnie zerkamy wyżej. Zdejmujemy przesłonę, przesuwając drążek maksymalnie w dół i teraz możemy spojrzeć przez teleskop.

Syberia_95.jpg

Przesuwamy obraz za pomocą strzałek po jednej i drugiej stronie, także go przybliżając, klikamy na przycisk z lupą, po czym robimy zdjęcia. Są to:

- Koronka Madonny;

- Silberspiegiel;

- Przełęcz Diabła

 - Bramy piekła

- Szczyt Diabła 

Syberia_96.jpg

Gdy zrobimy wszystkie zdjęcia otrzymamy osiągnięcie: Turystyka. Odchodzimy od teleskopu. Zerkamy jeszcze na drewno leżące na tarasie, po czym wchodzimy do schroniska. Tu możemy zerknąć na pianino, na mechaniczny piec, windę dla Leni oraz mechanicznego ptaka. Po czym rozmawiamy z siedzącym tu mężczyzną.

Od niego dowiemy się ważnych rzeczy na temat odkrycia w Przełęczy Diabła, czyli zamarzniętych ciałach. Powie nam także o legendzie o dziwnej górskiej istocie i samej Przełączy Diabła.

Syberia_97.jpg

Gdy już zakończymy rozmowę udajemy się na górę, po schodach. Tu od razu zerkamy na książkę - powieść Czarodziejska Góra Manna.

Dziadkowie zostawili ją Kate przed śmiercią. Znalezienie jest jest istotne, jeśli chcemy zdobyć osiągnięcie na późniejszym etapie gry.

Syberia_98.jpg

Wchodzimy w interakcję z wajchą, by obniżyć schody.

Syberia_99.jpg

Zerkamy jeszcze na sypialnie. Nie wchodzimy tam jednak, ale cofamy się. Teraz kamera tak się ustawi, że będziemy mogli wejść z korytarz z lewej. Tam znajdziemy pokoje. Pierwszym z lewej jest pokój Leni. Wchodzimy do środka.

Kate mimo, że wie, że nie powinna, rozejrzy się po nim.  

Syberia_100.jpg

Zerkamy na wycinek z prasy - Leon Kobatis. Zerkamy na święty obrazek oraz na zdjęcia na tablicy, nad biurkiem Leni. Są to zdjęcia schroniska ułożone według okresów. Zerkamy na wszystkie zdjęcia, przyglądamy się automatowi, zerkamy przez okno, widząc siedzącą na tarasie Leni.

Syberia_101.jpg

Opuszczamy jej pokój i teraz możemy wejść po opuszczonych schodach na strych.

Syberia_102.jpg

Zabieramy szpulę filmową, leżącą z prawej strony.

Syberia_103.jpg

Zaglądamy do pudełka, w którym znajdziemy medal Leni. Oglądamy go.

Kate będzie chciała o to koniecznie zapytać Leni.

Zanim to zrobimy, zerkamy jeszcze na dokumenty z fabryki Voralbergów.

Syberia_104.jpg

Schodzimy na dół i wychodzimy na taras by zapytać Leni o medal i resztę, choć nie wszystko się jej będzie podobać. Na koniec spoglądamy na widok z tarasu, a zaliczymy zadanie poboczne.

Syberia_105.jpg

Wracamy zatem na strych i tym razem zerkamy na kufer Junty. 

Syberia_106.jpg

Pojawi się nowe zadania, składające się  trzech części. Musimy ustawić panel z lewej strony, górny panel i panel z prawej strony.

Zerkamy zatem poruszając kamerą na lewą stronę. Naszym zadaniem jest ustawienie obrazu w prostokątnych ramkach, by pasowały do obrazu. Przesuwamy je za pomocą suwaków z prawej. Prawidłowe ustawienie spowoduje, że otworzy się panel, a naszym oczom ukaże się pokrętło, przekręcamy je. Otworzy się jeden zamek. 

Syberia_107.jpg

Teraz zajmujemy się prawą częścią, czyli przestawiamy kamerę na prawa stronę. W tej części musimy dopasować brakujące prostokąty w obrazie. Ustawiamy je za pomocą pokręteł po bokach. Ruszamy tylko:

 - środkowy kwadracik z lewej strony,

- górny kwadracik z prawej strony

- dolny kwadracik z prawej strony

Po raz kolejny pojawi się pokrętło, więc przekręcamy je. 

Syberia_108.jpg

Pozostanie nam ustawienie górnego panelu. Tu ustawiamy okręgi, by otworzyły obraz. Odsłonią się panele w których mamy ustawić szyfr.

Syberia_109.jpg

Widzimy , jak twierdzi Kate, widok jaki widziała z tarasu. Podpowiedzią do owych zamków są współrzędne ze zdjęć, które robiliśmy patrząc przez teleskop. Pierwsze zdjęcie to Silberspiegiel - 72, drugie Przełęcz Diabła - 108.

Ustawiamy zatem:

- na lewym panelu - 072

- na prawym panelu - 108

Syberia_110.jpg

Kufer się otworzy. Zadanie wykonana.

Kolejnym celem jest przeszukanie kufra. Zaglądamy zatem do środka. Zabieramy filmy Junty - Kopia 0A. Obracamy i tym razem będziemy wiedzieli, że Leni stworzyła własny film - Leni reżyserka. Przesuwamy książkę i zabieramy starą kopertę.

Syberia_111.jpg

Zerkamy na stempel na kopercie - firmy zajmującej się wywoływaniem zdjęć. Obracamy starą kopertę i czytamy co napisała na niej Junta. To fragment jej pamiętnika, w którym wspomina o Danie, mającej jej pomóc na strychu.

Syberia_112.jpg

Gra przenosimy się w czasie, do Dany właśnie.

Komentarze :

Inne poradniki:

Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners