Vagen - Most Mgieł (jesień 2005) - Syberia: The World Before - 100% osiągnięcia

lubiegrac poradniki Syberia: The World Before - 100% osiągnięcia Vagen - Most Mgieł (jesień 2005) - Syberia: The World Before - 100% osiągnięcia



autor:agusia16

Vagen - Most Mgieł

Jesień 2005

Kate

Na miejscu pojawi się nowy cel. Mamy znaleźć stary dom Rozów. Dana mieszkała pod 20. 

Schodzimy po schodach, a pojawi się nowy, cel poboczny, w którym mamy poznać najnowsze wieści na temat Vaghen. Wędrujemy zatem w prawo. Oglądamy:

- książki leżące przy księgarni (książka o historii wojennej Vaghen);

- automat z pamiątkami (znajdziemy go po przeciwnej stronie ulicy) - używamy na nim portfela, by wrzucić monetę, po czym przekręcamy pokrętło w prawo, ciągniemy za dłoń i ze schowka jaki się otworzył zabieramy tanią pamiątkę. Możemy ją obrócić i włączyć okropna melodyjkę;

Syberia_188.jpg

- schodzimy na dół (idziemy nieco do przodu) - tu oglądamy pomnik ofiar (będzie przydatny na późniejszym etapie gry;

- ogłoszenie - ostrzeżenie przed burzą - wisi na murze nad rowerem

- plakat protestacyjny (znajdziemy go gdy ponownie wrócimy na górę)

Syberia_189.jpg

Cel poboczny zostanie zaliczony. Udajemy się zatem z lewo, odnajdując numer 20, stary dom Dany, gdzie teraz znajduje się sklep z pamiątkami.

Syberia_190.jpg

Cel zostanie zaliczony, ale pojawi się kolejny. Teraz musimy porozmawiać z ekspedientką w sklepie Higel.

Wchodzimy zatem do środka. Dowiemy się, że pani Higel tu nie mieszka, słyszała o Rozach, ale nie dom, w którym mieszkała Dana został w czasie wyzwolenie zniszczony. Wspomni także o pogromie Vageran i zniszczeniach, więc ja o to wypytujemy. Dowiemy się od niej, że wyższe piętra, które nie remontowali z wraz z mężem, służą im za magazyny i kiedyś znaleźli tam jakieś stare przedwojenne zdjęcia. Niestety kobieta nie chce ani ich przynieść, ani pozwolić Kate na rozejrzenie się po pokojach na górze.

Syberia_191.jpg

Pojawi się nowy cel. Musimy znaleźć sposób, żeby się tam dostać. Kładziemy zatem na półce za nami tanią pamiątkę.

Syberia_192.jpg

Okropna melodia odwróci uwagę właścicielki sklepu, co Kate wykorzysta i po cichu przemknie na górę.

Kolejnym celem będzie odnalezienie dawnego pokoju Dany. Wchodzimy na schody, a potem w drzwi z prawej. Tu na szafce z prawej znajdziemy pierwsze zdjęcie - dom po bombardowaniu. Wchodzimy do kolejnego pomieszczenie, otwierając przeszklone, kolorowe drzwi.

Syberia_193.jpg

Tu, w dużym pomieszczeniu, na stoliku odnajdziemy drugie zdjęcie - Roze'owie i Zimmerowie. Obracamy je i czytamy to co jest na nim napisane. Wracamy na korytarz i tym razem wędrujemy na wyższe piętro. Wchodzimy w drzwi z prawej strony.

Syberia_194.jpg

Trafimy do czegoś w rodzaju łazienki. Wchodzimy do pokoju przez kolejne oszklone kolorowe drzwi. Tu natkniemy się na pokój z rozbitym oknem, gołębiami i dziurą w podłodze. Zerkamy na łóżko.

Kate domyśli się, że to zapewne była sypialnia rodziców Dany. Ale pytanie gdzie jest pokój Dany, jeśli liczna pomieszczeń się nie zgadza. Zerkamy w dziury w podłodze. Znajdziemy tam zdjęcie Dany.

Kate stwierdzi, że tego potrzebuje.

Syberia_195.jpg

Wychodzimy drzwiami z prawej na korytarz. Tu drogę blokować będą pudełka. Wśród nich znajdziemy czwarte zdjęcie - Roze'owie.

Za odnalezienie ich wszystkich otrzymamy osiągnięcie: Gdzie jest mój pokój. Wracamy do łazienki, nią na korytarz i schodami na samą górę, na strych. Przyglądamy się przejściu, które jest zamurowane.

Syberia_196.jpg

Wracamy do pomieszczenia na pierwszym piętrze, tym z biurkiem i okularami. Przyglądamy się górze regałowi, odnajdując zdjęcie. Oglądamy zdjęcie - Dana w swoim pokoju w dwóch miejscach, wiedząc, że jej pokój znajdować się musiał na strychu, a okna wychodziły na północ. Kate będzie wiedziała już gdzie jest pokój Dany, nasz cel zostanie zaliczony.

Syberia_197.jpg

Pojawi się nowy, tym razem na zewnątrz budynku. Musimy znaleźć sposób na dostanie się do pokoju Dany. Schodzimy więc do sklepu, po czym opuszczamy go i przechodzimy za budynek.

Syberia_198.jpg

Kate przyjrzy się budynkowi, może użyć schodów ewakuacyjnych, poradzi się w tej sprawie Oskara.

Teraz będziemy musieli nieco bardziej przyjrzeć się budynkowi. Zerkamy zatem na: 

- oko na samej górze - najprawdopodobniej pokój Dany;

- schody z lewej na niższym piętrze - prowadzą także do Dany;

- okno na pierwszym piętrze - nie wejdziemy nim;

- okno na drugim piętrze - także nie wejdziemy nim na schody;

- drabinę na dole, która jest wciągnięta;

- mechanizm do opuszczania drabiny;

- rynnę

Syberia_199.jpg

Kate i Oskar dojdą do wniosku, że tylko schody ewakuacyjne mogą być przydatne, ale według Oskara rynna nie wytrzyma ciężaru Kate.

Wybieramy do tego zadania Oskara - Wdrap się rynnę Oskar. Przejmiemy kontrolę nad Oskarem.

Syberia_200.jpg

Oskar

Wędrujemy nim do rynny, ale utknie. Teraz będziemy się mogli przestawiać między postaciami.

Syberia_201.jpg

Przestawiamy zatem na Kate.

Kate

Kate podchodzimy do rynny i pchamy Oskara. Gra wraca do Oskara.

Syberia_202.jpg

Oskar

Oskarem wędrujemy po rynnie na górę. Gdy się zachwieje, skaczemy i przechodzimy dalej po gzymsie. Idziemy przed siebie, próbujemy dwa razy skoczyć, ale Oskar nie potrafi, więc pomyśli o nowej drodze. Wracamy zatem i ponownie rynną wspinamy się do góry. Na kolejnym gzymsie niestety drogę Oskarowi zablokuje gołąb i będzie potrzebował pomocy. Przestawiamy zatem na Kate.

Syberia_203.jpg

Kate

Kate sięgamy na rabatę, z której podnosimy kamień i nim rzucamy w rynnę, przeganiając gołębia. Gra wróci do Oskara.

Syberia_204.jpg

Oskar

Wędrujemy przed siebie, powtarzamy czynności jakie sugeruje gra. Dochodzimy do panelu, ponownie powtarzamy czynności, opuszczając schody ewakuacyjne. Gra przestawi się na Kate.

Syberia_205.jpg

Kate

Kate wejdzie po schodach na górę, dochodząc do okna.

Używamy na nim Oskara, by rozbić szybę i wejść do środka.

Syberia_206.jpg

Pojawi się nowy cel, w którym mamy poszukać wskazówek dotyczących Dany. Z podłogi zabieramy kartkę - dziwny szkic - prawa strona.

Syberia_207.jpg

Podnosimy dyplom Dany Roze, oglądamy go. Obracamy go, a znajdziemy symbole.

Są one podpowiedzią do zagadki z kufrem, która to zaraz przed nami.

Syberia_208.jpg

Zerkamy na łózko, pod którym coś leży.

Kate nie będzie mogła dosięgnąć, ale może je przesunąć.

Przesuwamy zatem łózko i odnajdujemy drugi fragment kartki.

Syberia_209.jpg

Dzięki temu mamy dziwny szkic.

Syberia_210.jpg

Teraz zerkamy na kufer, który musimy otworzyć. Jest zamknięty, a w zamku szyfrowy musimy ustawić odpowiedni kod, symbole.

Podpowiedzią jest dyplom i symbole z jego tyłu. Należy jednak pamiętać, że niektóre z tych symboli się powtarzają, więc ustawcie je tak tak na screenie, dokładnie tak, uwzględniając także układ symboli na dole.

Syberia_211.jpg

Następnie klikamy na bok z prawej strony i wciskamy przycisk, by pozbyć się kłódki.

Teraz otwieramy zamki, ten na środku oraz po bokach. Ponownie patrzymy na środek i otwieramy kufer. Wyciągamy z niego pamiętnik Dany.

Syberia_213.jpg

Kate zacznie czytać i gra przeniesie się do Leona.

Komentarze :

Inne poradniki:

Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners