autor:agusia16
Kate
Na miejscu pojawi się nowy cel. Mamy znaleźć stary dom Rozów. Dana mieszkała pod 20.
Schodzimy po schodach, a pojawi się nowy, cel poboczny, w którym mamy poznać najnowsze wieści na temat Vaghen. Wędrujemy zatem w prawo. Oglądamy:
- książki leżące przy księgarni (książka o historii wojennej Vaghen);
- automat z pamiątkami (znajdziemy go po przeciwnej stronie ulicy) - używamy na nim portfela, by wrzucić monetę, po czym przekręcamy pokrętło w prawo, ciągniemy za dłoń i ze schowka jaki się otworzył zabieramy tanią pamiątkę. Możemy ją obrócić i włączyć okropna melodyjkę;
- schodzimy na dół (idziemy nieco do przodu) - tu oglądamy pomnik ofiar (będzie przydatny na późniejszym etapie gry;
- ogłoszenie - ostrzeżenie przed burzą - wisi na murze nad rowerem
- plakat protestacyjny (znajdziemy go gdy ponownie wrócimy na górę)
Cel poboczny zostanie zaliczony. Udajemy się zatem z lewo, odnajdując numer 20, stary dom Dany, gdzie teraz znajduje się sklep z pamiątkami.
Cel zostanie zaliczony, ale pojawi się kolejny. Teraz musimy porozmawiać z ekspedientką w sklepie Higel.
Wchodzimy zatem do środka. Dowiemy się, że pani Higel tu nie mieszka, słyszała o Rozach, ale nie dom, w którym mieszkała Dana został w czasie wyzwolenie zniszczony. Wspomni także o pogromie Vageran i zniszczeniach, więc ja o to wypytujemy. Dowiemy się od niej, że wyższe piętra, które nie remontowali z wraz z mężem, służą im za magazyny i kiedyś znaleźli tam jakieś stare przedwojenne zdjęcia. Niestety kobieta nie chce ani ich przynieść, ani pozwolić Kate na rozejrzenie się po pokojach na górze.
Pojawi się nowy cel. Musimy znaleźć sposób, żeby się tam dostać. Kładziemy zatem na półce za nami tanią pamiątkę.
Okropna melodia odwróci uwagę właścicielki sklepu, co Kate wykorzysta i po cichu przemknie na górę.
Kolejnym celem będzie odnalezienie dawnego pokoju Dany. Wchodzimy na schody, a potem w drzwi z prawej. Tu na szafce z prawej znajdziemy pierwsze zdjęcie - dom po bombardowaniu. Wchodzimy do kolejnego pomieszczenie, otwierając przeszklone, kolorowe drzwi.
Tu, w dużym pomieszczeniu, na stoliku odnajdziemy drugie zdjęcie - Roze'owie i Zimmerowie. Obracamy je i czytamy to co jest na nim napisane. Wracamy na korytarz i tym razem wędrujemy na wyższe piętro. Wchodzimy w drzwi z prawej strony.
Trafimy do czegoś w rodzaju łazienki. Wchodzimy do pokoju przez kolejne oszklone kolorowe drzwi. Tu natkniemy się na pokój z rozbitym oknem, gołębiami i dziurą w podłodze. Zerkamy na łóżko.
Kate domyśli się, że to zapewne była sypialnia rodziców Dany. Ale pytanie gdzie jest pokój Dany, jeśli liczna pomieszczeń się nie zgadza. Zerkamy w dziury w podłodze. Znajdziemy tam zdjęcie Dany.
Kate stwierdzi, że tego potrzebuje.
Wychodzimy drzwiami z prawej na korytarz. Tu drogę blokować będą pudełka. Wśród nich znajdziemy czwarte zdjęcie - Roze'owie.
Za odnalezienie ich wszystkich otrzymamy osiągnięcie: Gdzie jest mój pokój. Wracamy do łazienki, nią na korytarz i schodami na samą górę, na strych. Przyglądamy się przejściu, które jest zamurowane.
Wracamy do pomieszczenia na pierwszym piętrze, tym z biurkiem i okularami. Przyglądamy się górze regałowi, odnajdując zdjęcie. Oglądamy zdjęcie - Dana w swoim pokoju w dwóch miejscach, wiedząc, że jej pokój znajdować się musiał na strychu, a okna wychodziły na północ. Kate będzie wiedziała już gdzie jest pokój Dany, nasz cel zostanie zaliczony.
Pojawi się nowy, tym razem na zewnątrz budynku. Musimy znaleźć sposób na dostanie się do pokoju Dany. Schodzimy więc do sklepu, po czym opuszczamy go i przechodzimy za budynek.
Kate przyjrzy się budynkowi, może użyć schodów ewakuacyjnych, poradzi się w tej sprawie Oskara.
Teraz będziemy musieli nieco bardziej przyjrzeć się budynkowi. Zerkamy zatem na:
- oko na samej górze - najprawdopodobniej pokój Dany;
- schody z lewej na niższym piętrze - prowadzą także do Dany;
- okno na pierwszym piętrze - nie wejdziemy nim;
- okno na drugim piętrze - także nie wejdziemy nim na schody;
- drabinę na dole, która jest wciągnięta;
- mechanizm do opuszczania drabiny;
- rynnę
Kate i Oskar dojdą do wniosku, że tylko schody ewakuacyjne mogą być przydatne, ale według Oskara rynna nie wytrzyma ciężaru Kate.
Wybieramy do tego zadania Oskara - Wdrap się rynnę Oskar. Przejmiemy kontrolę nad Oskarem.
Oskar
Wędrujemy nim do rynny, ale utknie. Teraz będziemy się mogli przestawiać między postaciami.
Przestawiamy zatem na Kate.
Kate
Kate podchodzimy do rynny i pchamy Oskara. Gra wraca do Oskara.
Oskar
Oskarem wędrujemy po rynnie na górę. Gdy się zachwieje, skaczemy i przechodzimy dalej po gzymsie. Idziemy przed siebie, próbujemy dwa razy skoczyć, ale Oskar nie potrafi, więc pomyśli o nowej drodze. Wracamy zatem i ponownie rynną wspinamy się do góry. Na kolejnym gzymsie niestety drogę Oskarowi zablokuje gołąb i będzie potrzebował pomocy. Przestawiamy zatem na Kate.
Kate
Kate sięgamy na rabatę, z której podnosimy kamień i nim rzucamy w rynnę, przeganiając gołębia. Gra wróci do Oskara.
Oskar
Wędrujemy przed siebie, powtarzamy czynności jakie sugeruje gra. Dochodzimy do panelu, ponownie powtarzamy czynności, opuszczając schody ewakuacyjne. Gra przestawi się na Kate.
Kate
Kate wejdzie po schodach na górę, dochodząc do okna.
Używamy na nim Oskara, by rozbić szybę i wejść do środka.
Pojawi się nowy cel, w którym mamy poszukać wskazówek dotyczących Dany. Z podłogi zabieramy kartkę - dziwny szkic - prawa strona.
Podnosimy dyplom Dany Roze, oglądamy go. Obracamy go, a znajdziemy symbole.
Są one podpowiedzią do zagadki z kufrem, która to zaraz przed nami.
Zerkamy na łózko, pod którym coś leży.
Kate nie będzie mogła dosięgnąć, ale może je przesunąć.
Przesuwamy zatem łózko i odnajdujemy drugi fragment kartki.
Dzięki temu mamy dziwny szkic.
Teraz zerkamy na kufer, który musimy otworzyć. Jest zamknięty, a w zamku szyfrowy musimy ustawić odpowiedni kod, symbole.
Podpowiedzią jest dyplom i symbole z jego tyłu. Należy jednak pamiętać, że niektóre z tych symboli się powtarzają, więc ustawcie je tak tak na screenie, dokładnie tak, uwzględniając także układ symboli na dole.
Następnie klikamy na bok z prawej strony i wciskamy przycisk, by pozbyć się kłódki.
Teraz otwieramy zamki, ten na środku oraz po bokach. Ponownie patrzymy na środek i otwieramy kufer. Wyciągamy z niego pamiętnik Dany.
Kate zacznie czytać i gra przeniesie się do Leona.
Syberia: The World Before - 100% osiągnięcia
Vagen - Dzielnica muzyczna (jesień 2005), część 2
Syberia: The World Before - 100% osiągnięcia
Baltayar, Góra (jesień 1937)
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu