Dying Light 2 Stay Human to kontynuacja bardzo dobrej gry stworzonej przez rodzimą ekipę Techlandu, która przedstawiła nowy sposób na przeżycie w świecie opanowanym przez Zombie.
Po raz kolejny będziemy mogli parkour'owo przemieszczać się pomiędzy nie umarlakami przy okazji robiąc efektowne akcje. Po podstawce i dodatku The Following przyszedł czas na dokonanie kolejnego kroku, dzięki któremu będziemy mogli zmierzyć się z różnorodnymi gatunkami, także z kilku segmentów rozmiarowych. Polscy deweloperzy zabierają nas tym razem wiele lat w przyszłość, gdzie Zombie dokonały wielkich zniszczeń. Niestety ludzkość przegrała, a my wraz z innymi postaciami będziemy się starali odbudować pokój i spokój, co oczywiście nie będzie łatwe. W końcu także i zwykli bandyci oraz innego typu niegodziwcy będą się starali zdominować ludzi.
Rozgrywka po raz kolejny pozwoli nam ujrzeć akcję z pierwszoosobowej perspektywy, która będzie się splatać bezpośrednio z systemem walki, poruszania się parkour oraz bezpośrednim zwiedzaniem i sprawdzaniem terenu, dzięki czemu będziemy mogli znaleźć wiele cennych przedmiotów. Ponadto tym razem zdecydowano się postawić na większy wpływ gracza na świat przedstawiony, który ma być wyraźnie kształtowany poprzez nasze decyzje i czyny, które będziemy podejmować. Za każdym razem będziemy musieli balansować pomiędzy stronami i skutkami, które spowodujemy. Aby to osiągnąć zdecydowano się nawiązać współpracę z Chrisem Avellonem, który maczał palce w różnego typu produkcjach z wielu gatunków.
Współpracę zerwano w momencie oskarżeń Avallona, związanych ze sferami obyczajowymi. Od tego czasu inni pracownicy zajęli się dokończeniem prac oraz rozwinięciem wcześniejszych pomysłów na grę oraz jej świat przedstawiony.
Odpowiedź brzmi nie, ponieważ nowa odsłona rozgrywa się wiele lat po pierwszej i jedynie delikatnie będzie się odnosić do pierwszej odsłony. Możemy swobodnie wskoczyć do nowej odsłony z jej opowieścią i przygodą. 20 lat to okres, przy którym pamięć o Cranie niemalże wyparowała, ale fani pierwszej odsłony z pewnością będą zadowoleni z różnego typu nawiązań i oddwołań.
Villedor to ostatnie miejsce pozostałe ludzkości, które pod wpływem niebezpieczeństwo spowodowane przez zarazę. To właśnie tutaj w Mieście (The City) ludzie starają się przetrwać oraz odeprzeć zagrożenie. Zarówno to spowodowane mutantami, jak i również te wynikające z wpływu walczących ze sobą frakcji.
Wszystko, co nas otacza, będzie możliwe nie tylko do zwiedzenia, ale także w wielu miejscach będziemy w stanie odcisnąć swoje pięto, zajmując się między innymi przywracaniem elektryczności czy wpływając na to kto będzie daną przestrzenią rządził oraz zarządzał.
W The City będziemy mogli wcielić się w Aidena Caldwella, który jest jednym z wielu zarażonych ocaleńców. W trudnych warunkach nauczył się odpowiednio reagować i działać, posługując się umiejętnościami walki oraz parkouru. Bohater ma być postacią z mroczną przeszłością oraz nietypową rolą w opowieści.
DL2 będzie kolejnym pokazem znakomitych umiejętności deweloperów pracujących nad grą. Po raz kolejny będziemy mieli okazję do ujrzenia zjawiskowego poziomu wizualnego, dzięki czemu miasto, postacie oraz przedmioty będą wypełnione szczegółami oraz towarzyszącym im efektami. Całość nie tylko będzie z najwyższej półki, ale zgodnie z naszymi decyzjami będzie posiadać sporą różnorodność i unikatowy charakter. Nasz wpływ na fabułę ma się kształtować również poprzez wyraźne zmiany designu świata przedstawionego, a ilość kombinacji ma być imponująca.
Nowa odsłona zabiera nas do ostatniego miasta zamieszkałego miejsca przez ludzi, gdzie będziemy się starali przetrwać, pokonać przeszłość oraz uratować ludzi przed wieloma zagrożeniami. W zniszczonej rzeczywistości, planowane są działania mające przywrócić porządek oraz pokój. Nasz bohater będzie współpracował oraz rywalizował z poszczególnymi frakcjami, pozyskując ich uznanie oraz wykorzystując je do swoich celów.
15 lat to okres, w trakcie którego zmutowały także ofiary wirusa, stające się potężniejsze, sprawniejsze oraz bardziej śmiertelne dla naszego bohatera, zmagającego się z efektami zagrożenia. To tylko od nas zależy, czy uda mu się pozostać człowiekiem, pokonując nieuniknione....
Wszyscy są zarażeni, a co za tym idzie, kluczem jest utrzymanie się jako człowiek, obejmując przy tym wszystkie najbardziej istotne aspekty rzeczywistości. Tak też nasze decyzje będą kształtować losy Aidena, otaczającego go Miasta, jego dzielnic oraz pojawią się konsekwencje, z którymi także będziemy się mierzyć.
Twórcy zadbali o to, aby rozgrywka w nocy stała się jeszcze niebezpieczniejsza, pełna mroku i zagrożeń, a także wielu nagród za ryzyko oraz tajemnic i zasobów, dzięki którym będziemy mogli naprawdę wiele zmienić. To będzie zupełnie nowe doświadczenie, w którym wiele można wygrać, bądź też wiele utracimy!
Zarażenia (gdyż to już nie zombie z jakiegoś powodu...) w ciągu dnia i przy świecie UV są niemalże bezbronne, tymczasem w nocy zyskują nowe moce, charakterystykę oraz pomysł na siebie. W cieniu może nam się udać je po cichu wyminąć, choć nie ze wszystkimi będziemy w stanie tak sobie poradzić. Niekiedy wejdziemy w starcie lub zdecydujemy się na ucieczkę.
Noc oraz przemykanie po całkowicie wyciemnionych przestrzeniach wiązać się będzie z większą porcją strachu oraz elementów, wywodzącą się niemalże z horroru.
Za muzykę odpowiadać będzie znany kompozytor Olivier Deriviere (dotychczas: A Plague Tale – Innocence, Vampyr, Remember Me, Assassin’s Creed IV: Black Flag – Freedom Cry). Zgodnie z założeniem wszystkiemu, czym będziemy się zajmować, towarzyszyć będą wyjątkowe odgłosy oraz motywy, wpływające na odbiór poszczególnych wydarzeń oraz przestrzeni. W dodatku to, na jakim poziomie się zajmiemy wiązać się będzie z dźwiękiem docierającym do naszych uszu. W ten też sposób przygody Aidena staną się jeszcze dynamiczniejsze oraz efektowniejsze. Gra będzie aktywnie towarzyszyć naszym działaniom oraz sytuacji, w jakiej się gracze znajdą.
Wiele utworów będzie płynnie przechodzić w zależności między innymi od tempa naszego poruszania się, pokonywanych wyzwań, wykonywanych akrobacji oraz sytuacji. Spokojne pokonywanie kolejnych dachów zaoferuje nam inne doświadczenia, aniżeli poruszanie się po ulicy, gdzie co kilka kroków znajduje się jakiś potencjalnie niebezpieczny zarażony. Kilka systemów dba o to, aby zagwarantować nam jak najlepsze doznania, odwzorowanie emocji oraz zrealizowanie wizji kompozytora na poszczególne sceny czy wydarzenia w DL 2.
Ponownie będziemy świadkami zastosowania najbardziej zaawansowanych technologii, które pozwolą graczom doświadczyć niewiarygodnego świata będącego w centrum destrukcji i zniszczenia lub stając się perełkami błyszczącymi i przyciągającymi wielu ludzi. Grę napędza kolejna generacja silnika graficznego Techlandu - C-Engine.
Techland zapowiada, że na początku 2021 roku będziemy mogli dowiedzieć się czegoś więcej na temat gry, jego stanu oraz zakresu prac, które odbywały się także przez cały 2020.
W 2021 roku regularnie graczom prezentowane są programy Dying2Know, za których sprawą możemy lepiej poznać projekt, jego aspekty oraz poszczególne zalety. Przypomina to łudzącą strategię obraną przez CD Projekt RED oraz ich Cyberpunka 2077.
Marketing gry znacząco rozkręcił się w 2021 roku i to pomimo problemów oraz konieczności przeniesienia premiery gry na początek 2022 roku. Krok po kroku poprzez programy i transmisje Dying2Know, widzowie mogli dowiadywać się coraz więcej o grze oraz jej poszczególnych aspektach.
Dying Light 2 Stay Human zaliczyło premierę 4 lutego 2022 roku. Gra trafi na komputery osobiste, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox One oraz Xbox Series X i Series S.
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Dying Light 2 Stay Human - komentarze (0):