autor:Anox
Sekcja: niemcy_ciezkie
Poziom: 10
Wytrzymałość: 2700
Waga: 129.69 / 150.0 t
Cena: 6 100 000
Załoga: Commander
Gunner
Driver
Radio Operator
Loader
Loader
Moc silnika E-100: 1200
Max. prędkość E-100: 30
Szybkość obrotu E-100: 22
Szybkość obrotu wieży E-100:
Pancerz E-100: front 200
sides 130
rear 150
Pancerz wieży E-100: front 250
sides 150
rear 150
Działo E-100: 12,8 cm KwK 44 L/55
Ilość pocisków w E-100: 72
Obrażenia:
Penetracja: 185-308 mm
Szybkostrzelność:
Zasięg widoku: 400 m
Zasieg radia: 720 m
Był pierwszym czołgiem serii E (program Entwicklungsserie), który przed końcem wojny był w najwyższym stadium rozwoju. Powstał kadłub tego potężnego czołgu, który miał wykorzystywać rozwiązania zastosowane w Tygrysie II. Prace nad nim rozpoczęto w 1943r, jednak pomimo porzucenia projektu w 1944r firma Henschel kontynuowała prace do końca wojny. Po wojnie kadłub przejęli Amerykanie. W czołgu planowano użyć silnika Maybach HL234 o mocy zwiększonej do 1200KM, oraz tego samego uzbrojenia co w Pzkpfw VII Maus. Warto wspomnieć, że koncepcja takiego czołgu była całkowicie chybiona. Potężna masa ~140ton nie pozwalałaby na pokonanie większości ówczesnych mostów. Masa i kiepska ruchliwość doprowadziłaby do szybkiego niszczenia przez wrogie lotnictwo, tak jak to miało miejsce w przypadku lżejszych Jagdtigerów.
1. Igor Witkowski, "Broń pancerna III Rzeszy"; Tom2, wydawca WIS-2 2008
2. Andrzej Zasieczny, "Czołgi II wojny światowej", oficyna wydawnicza almapress 2008
3. Igor Witkowski, "Nowa prawda o Wunderwaffe", wyd. WIS-2, 2011
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu