Firma Ubisoft na przestrzeni wielu, wielu lat rozwinęła się w imponujący sposób, bazując na swoim zestawie studiów. Jakie ekipy wchodząc w skład korporacji?
Twórcy takich serii jak chociażby Prince of Persia czy znakomicie się sprzedający cykl Assassin's Creed, przeszli naprawdę wielką droga, aby się znaleźć na obecnej pozycji, w międzyczasie zajmując się produkcją sporej ilości propozycji.
Od początków we francuskim Rennes zmieniło się naprawdę wiele, na czele z legendarną strukturą, która w chwili obecnej składa się nie tylko z wielu oddziałów, takich jak chociażby nasz rodzimy Ubisoft Polska, pracujący na opieką nad swoimi tytułami, ale także na imponujący pakiet studiów przygotowujących kolejne hity.
Wiele ekip doskonale znamy jak chociażby Massive czy Ubisoft Quebec, które odpowiedzialne były za odpowiednio m.in. seria The Division czy Assassin's Creed Black Flag oraz Immortals Fenyx Rising. Niemniej jest jeszcze wiele ekip, który zupełnie możemy nie kojarzyć, a te niekiedy otrzymując dowództwo nad niektórymi grami, co miało miejsce chociażby w przypadku Ubisoft Sofia oraz ich Assassin's Creed Rogue.
Firma przez cały czas poszukuje różnych sposobów rozwoju poszczególnych marek dla danych ekip, które są jedynie z zewnątrz rozwijane. Najlepszymi tego przykładami są Ubisoft RedLynx z cyklem Trials czy niedawno nominowany Ubisoft Berlin, który ma rozwijać serię Far Cry (przy Far Cry 6 póki co jedynie pomagają).
Liczba zespołów deweloperskich jest niewątpliwie imponująca, a spoglądając na skalę poszczególnych gier nie może to zupełnie dziwić, takich obszarów jak ten z Assassin's Creed Odyssey nie można zrobić małym zespołem. Francuska korporacja udowadnia, że można zarządzać przedsiębiorstwem growym na całym świecie, dbając często o wysoki poziom jakości, choć nie brakuje także wielkich porażek jak chociażby Assassin's Creed Unity czy Breakpoint.