Pz.Kpfw. VI Tiger (P) - World of Tanks

lubiegrac poradniki World of Tanks Pz.Kpfw. VI Tiger (P) - World of Tanks



autor:Anox

Pz.Kpfw. VI Tiger (P) - opis, uzbrojenie, dane techniczne

Sekcja: niemcy_ciezkie

Poziom: 7

Wytrzymałość: 1350

Waga: 59.78 / 60.5 t

Cena: 1 395 000

Załoga: Commander
Gunner
Driver
Radio Operator
Loader

Moc silnika Pz.Kpfw. VI Tiger (P): 550

Max. prędkość Pz.Kpfw. VI Tiger (P): 35

Szybkość obrotu Pz.Kpfw. VI Tiger (P): 20

Szybkość obrotu wieży Pz.Kpfw. VI Tiger (P):

Pancerz Pz.Kpfw. VI Tiger (P): front 200
sides 80
rear 80

Pancerz wieży Pz.Kpfw. VI Tiger (P): front 100
sides 80
rear 80

Działo Pz.Kpfw. VI Tiger (P): 7,5 cm KwK 42 L/70

Ilość pocisków w Pz.Kpfw. VI Tiger (P): 106

Obrażenia:

Penetracja: 113-188 mm

Szybkostrzelność:

Zasięg widoku: 370 m

Zasieg radia: 415 m

Opis Pz.Kpfw. VI Tiger (P)

26 maja 1941 r., podczas spotkania dotyczącego rozwoju nowej broni, Adolf Hitler nakazał Ferdynandowi Porsche i firmie Henschel opracować swoje projekty ciężkiego czołgu, który miał być gotowy latem 1942 roku. Firma Krupp była odpowiedzialna za dostarczenie głównego uzbrojenia i produkcji wież na projekty zarówno Henschel'a i Porsche. Projekt ten nazwany został "Tigerprogram".

Tygrys Henschel'a opierał się na poprzednich konstrukcjach tej firmy, czyli VK 3001 (H) i VK 3601 (H), natomiast projekt Porsche'ego został oparty na wcześniejszej konstrukcji - VK 3001 (P). Żaden z tych pojazdów nie wszedł do produkcji, ale stały się dobrą wskazówką dla dalszego rozwoju Tygrysa. Nowy 45-tonowy czołg miał być uzbrojony w armatę KwK38 L/56 kal.88mm zamontowaną w wieży zaprojektowanej przez Krupp'a. Rozwój Tygrysa Porsche'go postępował znacznie szybciej niż Henschel'a ponieważ Porsche pracował na niezależnym projektem czołgu ciężkiego od jesieni 1940 roku.

W celu przyspieszenia rozwoju VK4501 (P), użyto w nim wiele rozwiązań z VK 3001 (P) które poddano modyfikacji. Zawieszenie było bardzo podobne do tego z 3001 VK (P). Składało się ono z sześciu kół i dwóch rolek powrotnych. Gąsienice miały szerokość 640mm. Tiger (P) był napędzany dwoma (chłodzonymi powietrzem) silnikami Porsche Typ 101/1 które mieściły się w tylnej części kadłuba. Zębatka napędowa znajdowała się z tyłu, a koło napinające z przodu. Układ przeniesienia napędu był podobny do tego VK 3001 (P). Podczas prób pojazd ten wyjawił bardzo dużo usterek i błędów konstrukcyjnych. Silniki miały za małą moc, przez co przegrzewały się i zapalały, ogólna masa pojazdu była bardzo duża, przez co czołg zapadał się pod miękkim podłożem.

Czołgu nie wprowadzono do produkcji seryjnej. Tylko jeden egzemplarz o numerze podwozia 150013 służył jako wóz dowodzenia w schwere Heeres Panzerjager Abteilung 653. Wiadomo że był dowodzony przez Hauptmanna Grillenberga. Pojazd brał udział w walkach na terenie Polski w 1944 roku.
Na podwoziach nieukończonych Tigerów (P) wybudowano ciężki niszczyciel czołgów Ferdinand.

Żródła:
1. http://www.achtungpanzer.com/panzerkampfwagen-vi-tiger-p-vk4501p-porsche-typ-101.htm

Komentarze :

Inne poradniki:

Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners