Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 to sequel hitu Troiki z 2004 roku. Tym razem za produkcję odpowiada Hardsuit Labs, wydawcą zaś została szwedzka firma Paradox Interactive, mające w swoim wydawniczym portfolio między innymi Pillars of Eternity. Jeden z nielicznych RPG-ów w wampirycznych klimatach będzie oparty na uniwersum „Świat Mroku” Monte Cooka, należącej obecnie do ojców takich strategii jak Crusader Kings czy Hearts of Iron.
Jak zdradzili producenci, na początku wcielimy się w mieszkańca/mieszkankę Seatlle, który/a w jakiś sposób nawiąże kontakt z wampirami. Dopiero po kilku godzinach rozgrywki bohater zostanie przemieniony w krwiopijcę; wtedy wykorzystamy kreator postaci po raz drugi, wybierając między innymi klan, do jakiego będziemy należeć. Podobnie jak w przypadku pierwszej części wybór ten w istotny sposób wpłynie na rozgrywkę. W chwili obecnej wiadomo, że w finalnej wersji produkcji znajdzie się przynajmniej pięć różnych frakcji i kilku wspomnianych klanów. Będą to zdeformowani, ale wybitnie uzdolnieni w dziedzinie nauk ścisłych Niewidoczni, zręczni urzędnicy – Camarilla, arystokratyczni Baronowie, skupieni na polityce Pionierzy czy wampirzy intelektualiści czyli Przybysze. Obecne w świecie gry (choć niegrywalne) mają być również klany znane z pierwszej części. Przemienienie gracza w nieumarłego krwiopijcę ma być wydarzeniem znaczącym dla całego Seattle, ponieważ ujawni istnienie wampirów, łamiąc zasady Maskarady i powodując tarcia pomiędzy poszczególnymi frakcjami. Wybory, jakich będziemy musieli dokonać będą mieć poważne konsekwencje, często niewidoczne od razu, a dopiero po dłuższym okresie gry.
Bardzo ważnym elementem scenariusza ma być dostosowanie się krwiopijców do postępującej technicyzacji; wpłyną oni na politykę poprzez media społecznościowe, skontaktują się ze sobą za pomocą smartfonów czy znajdą ofiary za pomocą odpowiednika Tindera – Tendera.
Za fabułę odpowiada między innymi Cara Elison – pracująca chociażby nad produkcją GTA IV i Brian Mitsoda, który współtworzył Neverwinter Nights 2, Alpha Protocol, Torment: Tides of Numenera czy pierwszą część Vampire: Masquerade – Bloodlines.
Vampire: Masquerade – Bloodlines 2 ma posiadać intuicyjny system walki, dający możliwość korzystania zarówno z broni białej jak i palnej. Przydatne okazać się tu może doświadczenie Hardusuit Labs (twórcy Blacklight: Retribution) w produkcji sieciowych strzelanek. Twórcy podkreślają jednak, że wampir to w świecie gry broń sama w sobie, nad wyraz niebezpieczny nawet nieuzbrojony. Całą rozgrywkę będziemy obserwować z perspektywy pierwszej osoby (FPP). W korzystaniu z funkcji będzie nam pomagać prosty interfejs, a większość zadań ma posiadać ułatwiające dotarcie do celu znaczniki. Upiory będą mieć również możliwość szybkiego przemieszczenia się w niedostępne miejsca za pomocą umiejętności wspinania się po murach czy dalekich skoków (inspiracją dla zastosowanych rozwiązań posłużyła między innymi seria Batman Arkham).
Wybór opcji dialogowych ma zależeć między innymi od parametrów postaci, postępu w fabule czy przynależności do konkretnego klanu. Niemal każda rozmowa powinna oferować kilka możliwych wariantów.
Jednym z najważniejszych wyzwań ma być pragnienie krwi. Z jednej strony bohater musi stale się pożywiać, żeby nie zatracić się w kompletnym szaleństwie, z drugiej zaś powinien stale uważać na to, gdzie i z kogo „korzysta”. Jedną z najważniejszych zasad, jakich zobowiązani są przestrzegać krwiopijcy z gry jest tytułowa Maskarada. Zakłada ona, że nie mogą oni ujawniać swoich nadnaturalnych mocy przed śmiertelnikami. Wykluczone jest więc używanie publicznie specjalnych mocy, skakanie na duże odległości, demonstracja siły, ukazanie deformacji ciała i oczywiście pochłanianie ludzkiej krwi. Prawdopodobnie postać zyska też jednak dodatkowe bonusy, kiedy posili się wysokiej jakości krwinkami.
Twórcy zapowiedzieli już dodatki – jeden duży i dwa mniejsze DLC-ki. Gdyby i to okazało się niewystarczające, gracze będą mogli ściągnąć mody. Vampire: Masquerade: Bloodlines 2 ma je wspierać od samego początku.
W sprzedaży będzie dostępna również ścieżka dźwiękowa do pierwszej części gry (na iTunes). Steam oferuje podstawową wersję gry na PC za 214,99 zł. Ponadto dostępna jest wersja Unsanctioned Edition za 249,99 zł i Blood Moon Edition za 324,99 zł.
Wersja podstawowa – Pierwsza Krew (Vampire: Masquerade – Bloodlines 2: First Blood Edition) ma oferować poza samą grą, ścieżkę dźwiękową na nośniku cyfrowym i 3 dodatkowe przedmioty. Wersja Wolna Krew (Vampire: Masquerade – Bloodlines 2: Unsanctioned Blood Edition) wzbogacona zostanie o komentarz twórców (między innymi Briana Mitsody), art book i 7 przedmiotów, z jakich będzie mógł korzystać bohater. Najwięcej korzyści ma przynosić Krwawy Księżyc (Vampire: Masquerade – Bloodlines 2: Blood Moon Edition), który poza wszystkim tym, co było dostępne w dwóch tańszych edycjach, zawierał będzie również jeszcze jeden przedmiot oraz Sezon Wilka (Season of the Wolf) – dwa fabularne DLC-ki i jedno większe rozszerzenie, w jakim mamy zmierzyć się z największym wrogiem wampirów.
Polska lokalizacja gry została przygotowana przez firmę Koch Media Poland.
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 ma mieć premierę jesienią 2024 roku. Gra ukaże się w komputerach osobistych, PlayStation 5 oraz Xbox Series X i Xbox Series S.
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 - komentarze (0):